8
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد؛

ثبت سه اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

  • کد خبر : 3738
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۴۵
ثبت سه اثر طبیعی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از ثبت سه اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: قرار گرفتن آثار طبیعی در فهرست میراث ملی تأثیر بسزایی در معرفی این آثار به عنوان بخشی از جاذبه‌های گردشگری استان دارد.
 
وی با بیان این‌که پیش از این ۳۲ اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، ادامه داد: به دنبال ثبت سه اثر طبیعی دیگر اعم از درختان چنار کهن‌سال روستای بویدوز خداآفرین، درخت کهن‌سال نارون کوزه کنان شبستر و آبشار هفتگانه روستای دارانداش مرند، تعداد آثار ثبت‌شده طبیعی استان به ۳۵ عدد افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از آثار طبیعی به خصوص درختان کهن‌سال، گفت: میراث فرهنگی استان طی سال‌های اخیر در تلاش بوده تا با ثبت درختان کهن‌سال آذربایجان در فهرست آثار ملی که نماد مقاومت و سرزندگی هستند در راستای حفظ و حراست از آن‌ها گام بردارد که به دنبال این هدف تاکنون ۲۳ درخت کهن‌سال آذربایجان به ثبت ملی رسیده است.
 
حمزه زاده اظهار کرد: هم‌چنین در مجموعه آثار طبیعی ملی آذربایجان شرقی، عنوان سه اثر ملی به آبشارهای زیبا و همیشه خروشان استان، متعلق به آبشار سرکند دیزج شبستر، آبشار گول آخیر ورزقان و آبشارهای هفتگانه دارانداش مرند است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.