11
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی دو روز قبل زده شد

  • کد خبر : 3881
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۲
رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی دو روز قبل زده شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: رکورد تعداد بستری‌ها در آذربایجان شرقی، دو روز قبل زده شد،حتی الان، وضعیت از فروردین ماه و تیر ماه که اوج شیوع بیماری و تعداد بستری‌ها بود، وخیم‌تر است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، روزبه رجایی از اختصاص ۲۰ درصد از تخت‌های فعال کلیه‌ی بیمارستان‌ها به بیماران کووید۱۹ برابر مصوبه ستاد کرونا هم در آذربایجان شرقی و هم در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تمامی بیمارستان‌ها اعم از دانشگاهی، غیردانشگاهی، حتی بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های وابسته به نهادهای نظامی و تامین اجتماعی بر اساس آخرین دستورالعمل، موظف هستند تا ۲۰ درصد از تخت‌های فعالشان را برای بستری کردن بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهند.
 
وی ادامه داد: برخی از بیمارستان‌ها این نسبت را رعایت نکرده بودند که پس از تذکرهای متعدد طی جلسات مختلف، اکنون در وضعیت بهتری قرار داریم. بر اساس بخشنامه‌ی وزارتی، تعرفه‎ی بیمارستان، مصوب بخش دولتی بوده و بیمار در صورت بستری شدن در بیمارستان‌های خصوصی و بیمارستان‌های غیردانشگاهی هم همان هزینه را پرداخت کرده و مابه‌التفاوت بخش خصوصی و دولتی را هم از محل مربوطه تامین می‌کند. هدف ما در حال حاضر این است که بیماران در اورژانس‌ها معطل نشوند.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸۷۰ نفر در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری بوده و آمار تا ۹۰۰ نفر متغیر است، با وجود ایجاد ظرفیت‌های جدید در بیمارستان‌های اصلی شهر از جمله مراکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) و سینا، حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌ها و افزایش موارد بستری باعث می‎شود تا ظرفیت جدید هم تکمیل شود.
 
رجایی با اشاره به برخی محدودیت‌ها گفت: تعدا بستری‌ها در حال حاضر نسبت به ماه گذشته افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد و روند و تعداد مراجعان طی دو هفته گذشته،هر روز رو به افزایش بوده است.
 
وی ادامه داد:  مشکل اصلی ما کمبود تخت و یا کمبود امکانات نیست، بلکه کمبود نیروی انسانی است،چرا که برخی از کادرهای درمان هم بر اثر ابتلا به کووید۱۹ مجبور به خروج از چرخه‎ی درمان هستند. البته این به معنای نبود محدودیت در تعداد تخت‌ها نیست.
 
وی بیان کرد: در آی‌سی‌یوها هم از نظر تعداد تخت و امکانات فعلا کمبودی نداریم، اما این وضعیت نیز دلیلی بر خوب بودن وضعیت نیست. نمی‌توانیم کل بیمارستان‌ها و آی سی یوها را به کویید ۱۹ اختصاص دهیم، چرا که سایر بیماران هم مانند بیماران نیازمند جراحی و بیماران دچار سکته مغزی برخلاف روزهای ابتدایی شیوع کرونا که مراجعات عادی کاهش یافته بود، مراجعه می‌کنند و بر همین اساس الان وضعیت وخیم‌تر است،چرا که باید به هر دو گروه خدمات ارائه دهیم.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه، گفت: الان دچار کمبود پزشک و پرستار هستیم، بیمارستان‌ها را طوری طرحی کرده‌ایم که بخش عادی و بخش کرونا از هم جدا باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.