17
استاندار آذربایجان‎شرقی:

محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی اعمال می‌شود

  • کد خبر : 4770
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
محدودیت‌های جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی اعمال می‌شود
استاندار آذربایجان‎شرقی با تاکید بر جدیت بیشتر در مقابله با کرونا از اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل این بیماری خبر داد و گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس و پذیرایی در رستوران‌ها ممنوع می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا که ناشی از کاهش حساسیت در جامعه است، گفت: طبق آمارهای ارائه‌شده، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته، اما آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا ۲ تا سه برابر شده است که نشان می‌دهد رعایت این شیوه‌نامه‌ها تا چه میزان در کنترل بیماری کرونا موثر است.
 
وی با انتقاد از دوگانه‌سازی سلامت و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی، اظهار داشت: هنوز معلوم نیست که بیماری کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود و بر این اساس تعطیل کردن فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی عملاً امکان‌پذیر نیست.
 
پورمحمدی افزود: تنها راه حل این دوگانگی، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و در عین حال که باید به موضوع سلامت به صورت جدی توجه کرد، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی هم باید ادامه داشته باشد.
 
 
استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: ایشان بار دیگر تأکید کردند که مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای همه فصل‌الخطاب بوده و لازم‌الاجراست.
 
وی تصریح کرد: خون هیچ کس رنگین‌تر از دیگری نیست و اگر بنا بر تعطیلی باشد باید همه بخش‌های جامعه تعطیل شود که در عمل چنین کاری ممکن نیست و اداره جامعه را با مشکل مواجه می‌کند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه بر احساس مسئولیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه مقابله با کرونا تأکید کرد و گفت: عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یا عادی‌انگاری جامعه، از هیچ دستگاه و نهادی سلب مسئولیت نمی‌کند و همه باید به وظایف خود عمل کنند.
 
وی، افزایش اقدامات نظارتی از سوی دستگاه‌های مسئول را خواستار شد و گفت: جدیت در زمینه مقابله با کرونا باید تشدید شود و دستگاه‌ها در حیطه مسئولیت خود نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت دقیق و کافی داشته باشند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس به مدت یک ماه، گفت: از خانواده‌ها انتظار داریم که در مدت تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان در خانه بمانند و آموزش را از طریق فضای مجازی دنبال کنند.
 
وی همچنین بر ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش و مراسم در استان تأکید کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها در صورت ضرورت از ویدئوکنفرانس برای برگزاری جلسات و همایش‌ها استفاده کنند.
 
پورمحمدی درخصوص مراسم تشییع و تدفین اموات نیز گفت: حضور افرادی به غیر از منسوبین اموات در هنگام تشییع و تدفین ممنوع است و شهرداری‌ها نسبت به جلوگیری از برگزاری مراسم در آرامستان‌ها اقدام کنند.
 
وی درباره ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: ساعت کار ادارات در تمام نقاط استان همچنان از ساعت ۷.۳۰ تا ۱۳.۳۰ بوده و خدمات‌رسانی دستگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه نیز برقرار است.
 
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست تا نسبت به پیگیری مستمر وضعیت بیماران (حتی پس از بهبودی) و افراد مشکوک به بیماری توسط مراکز سلامت اهتمام لازم صورت گیرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات ارائه‌شده درخصوص وضعیت بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: در صورت تحلیل داده‌ها تصمیم‌گیری در این زمینه بهتر انجام می‌شود.
 
علیار راستگو همچنین با اشاره به اعتماد مردم به رسانه ملی، از صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی خواست تا برنامه‌های تولیدی خود را برای افزایش حساسیت جامعه نسبت به بیماری کرونا تقویت کند.
 
وی از دستگاه‌های مسئول هم خواست تا در حیطه مسئولیت خود به صورت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کرده و طبق مقررات با متخلفان برخورد کنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این آمار رو به افزایش است.
 
محمدحسین صومی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نظر فعالیت مراکز سلامت ۱۶ ساعته رتبه اول کشور را دارد و تاکنون ۱۵۵ هزار نفر برای غربال‌گری به ۶۱ مرکز فعال در استان مراجعه کرده‌اند.
 
در بیست و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار آذربایجان شرقی، با ایجاد برخی محدودیت‌های جدید به منظور کاهش زمینه‌های شیوع بیماری کرونا موافقت شد.
 
در این جلسه ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس، ممنوعیت اتراق و تجمع در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری هرگونه همایش، محدودیت در برگزاری نمایشگاه‌ها، ممنوعیت برگزاری مراسم تشییع و تدفین اموات و برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و منازل و ممنوعیت پذیرایی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها تصویب شد که این محدودیت‌ها حداقل به مدت یک ماه در سراسر آذربایجان شرقی اعمال خواهد شد.
 
همچنین مقرر شد شهرداری‌ها نسبت به ضدعفونی کردن سطوح تماس و ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتحادیه‌های صنفی نسبت به الزام صنوف و واحدهای خدماتی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام کنند.
 
نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز تجاری، پایانه‌های مسافری، ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین سوخت‌گیری خودروها فقط توسط متصدیان جایگاه‌های سوخت از دیگر مصوبات این جلسه بود.
 
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۴۲۵ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده است.
 
سیما سادات لاری اعلام کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.