5

توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان

  • کد خبر : 4877
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، از توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان خبر داد و گفت: ۶۰ درصد سالمندان کشور در چند ماهه کرونایی در خانه مانده بودند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن شتی، در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد مبتلا به آلزایمر کمی مشکلات شناختی دارند و امکان درکی از وضعیت خودشان نداشته باشند، تشخیص بیماری کووید را در آنها با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: علائم بیماری کرونا در افراد مبتلا به آلزایمر متفاوت نیست و شاید برخی از علائم کمتر و برخی بیشتر باشد.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: افرادی که با مبتلایان به آلزایمر زندگی می‌کنند توجه بیشتری به آنها داشته باشند و هر روز دمای بدن آنها را اندازه گیری کنند تا اگر این افراد مبتلا به کرونا شدند بتوان بسیار زود تشخیص داد.

شتی گفت: دمانس در سالمندان بیشتر دیده می‌شود و در کشور ما هم در میانسالان و سالمندان درصد ابتلاء به آن بالا بوده و آمار مرگ و میرهایی که بر اساس این بیماری بوده هم متأسفانه آمار بالایی دارد.

وی ادامه داد: بالای ۶۰ درصد سالمندان کشور در چند ماهه کرونایی در خانه مانده بودند و بالای ۹۰ درصد از سالمندان دیدارهای خود را کاهش داده بودند و فقط در شرایط خاص با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده بودند.

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، گفت: با بیش از ۷ میلیون سالمند تماس تلفنی گرفته شده و غربالگری انجام شده و افراد مشکوک برای تشخیص‌های بهتر بیماری کرونا به مراکز درمانی دعوت شدند.

شتی بیان کرد: وزارت بهداشت برنامه‌های نگهداری دارد اما با کمک سازمان‌ها و نهادهای دیگر است چراکه یک برنامه منسجم است.

۵۰۳۰۱۳۵

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.