11
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی:

رینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی یا حضوری در آبانماه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 4796
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۱۶
رینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی یا حضوری در آبانماه برگزار می‌شود
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: هشتمین نمایشگاه رینوتکس تبریز در روزهای ۲۲ تا ۲۵ آبان ماه امسال در صورت مساعد بودن شرایط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و یا مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل  از ایسنا، سعید غریب خواجه در نشست خبری، با اشاره به محدودیت‌های کرونایی، اظهار کرد: تاکنون ممنوعیتی در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی وجود نداشته و فقط با اعمال محدودیت‌ها برگزار شده است.
 
وی افزود: منطقه ویژه ربع رشیدی در برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ کاملا تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بوده و در صورت مخالفت با برگزاری حضوری، این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
وی از آغاز ثبت نام فناوران و شرکت‌های فناوری در رینوتکس ۲۰۲۰ از یکم مهرماه تا اواخر مهرماه خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند در سایت www.rinotex.ir و یا سامانه www.rrto.ir اقدام به ثبت نام و غرفه داری در رینوتکس کرده و تمامی اطلاعات لازم را کسب کنند؛ در این راستا حتی ۷۰ درصد از فناوران حاضر در رینوتکس سال گذشته نیز آمادگی خود برای حضور در رینوتکس امسال را اعلام کرده‌اند.
 
غریب خواجه با تاکید بر رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری رینوتکس امسال، گفت: فناوران و شرکت‌های فناوری و سایر افراد در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها اجازه حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به وجود هیئت اجرایی متشکل از مدیران استانی در منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: در راس ساختار حاکمیتی این منطقه، استاندار آذربایجان شرقی، معاونان و ۱۳ عضو از مدیران سازمان‌های مرتبط و تعدادی بخش خصوصی حضور دارند و تمامی سیاست‌ها و برنامه ریزی کلان در حوزه فناوری استان توسط این هیات اجرایی انجام می‌گیرد.
 
وی در خصوص سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، گفت: این سازمان در سال گذشته به صورت سهام داری پنج دانشگاه تبریز، علوم پزشکی تبریز، هنر اسلامی تبریز، صنعتی سهند و آزاد اسلامی تبریز به همراه سازمان همیاری شهرداری، شرکت تعاونی کارکنان استانداری و پارک علم و فناوری تاسیس شد تا فرآیند عملیانی کردن ماموریت‌های منطقه به درستی انجام گیرد.
 
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی افزود: امسال تلاش می‌کنیم تا از بخش خصوصی برای اجرای نمایشگاه یاری جوییم و قصد داریم تا نمایشگاه رینوتکس هیچگونه هزینه دولتی نداشته باشد.
 
وی با بیان این‌که رینوتکس آبرو و هویت تبریز است، گفت: برای پاسداشت و نگه داری آن نیازمند همت و تلاش تمامی مسئولان استانی و سرمایه گذاران است.
 
وی در خصوص طرح‌های فناوری دریافت شده در نمایشگاه‌های سال گذشته، تشریح کرد: در اولین نمایشگاه رینوتکس، ۱۵۹ طرح فناوری دریافت کردیم، در دومین نمایشگاه ۵۹۳ طرح فناوری، در سومین نمایشگاه ۹۷۳ طرح فناوری، چهارمین نمایشگاه ۱۷۱۳ طرح فناوری، در پنجمین نمایشگاه ۱۷۳۲ طرح فناوری، در ششمین نمایشگاه ۱۶۱۲ طرح فناوری و در هفتمین نمایشگاه با افزایش بسیار بالا، ۳۲۲۲ طرح فناوری از سوی فناوران دریافت شد.
 
غریب خواجه گفت: با توجه به شرایط کرونایی احتمال دارد که در هشتمین نمایشگاه رینوتکس، بحث‌های فناوری در حوزه بهداشتی، مواد ضدعفونی و دستگاه‌های مرتبط با مهندسی پزشکی با تعداد بالای طرح ارائه شود.
 
وی در خصوص ارزیابی نمایشگاه رینوتکس سال گذشته، گفت: در این دوره از نمایشگاه، ۱۶ درصد از فناوران حاضر پس از اتمام نمایشگاه اقدام به راه اندازی کسب و کار کردند، حدود ۱۰ درصد از شرکت‌ها نیز اقدام به ایجاد شبکه فروش، پنج درصد منجر به افزایش سهم در بازار و سه درصد موفق به جذب سرمایه گذار داخلی شدند.
 
وی ادامه داد: نزدیک به پنج درصد شرکت‌های فناور نیز موفق به اخد وام شده و ۹ درصد نیز توانستند قراردادهای داخلی کار، فروش و مشارکت عقد کنند.
 
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به برگزاری دومین جلسه هیئت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری با حضور معاونت وزارت علوم و مدیر اجرایی شورای عطف در مهرماه، گفت: در برنامه راهبردی این منطقه چند بحث کلیدی از جمله زیرساخت‌های مرتبط با حوزه فناوری استان مطرح است، در این راستا نیز تفاهم‌نامه برای ساخت کارخانه فناوری و نوآوری تبریز در هفته گذشته با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد شد اما برای رسیدن به این کارخانه باید تلاش جدی داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: راه اندازی صندوق پژوهش و نوآوری نیز در اولین فرصت ممکن انجام می‌گیرد؛ هم‌چنین اقدام مهم دیگر این منطقه ایجاد منطقه فناوری‌های مرتبط با معدن است.
 
وی در خصوص سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز ادامه داد: این سازمان از یک سیاست فناوری باز پیروی می‌کند چرا که در سطح کشور فقط پنج منطقه ویژه علم و فماوری وجود دارد که تنها دو سازمان عامل تاسیس شده است.
 
غریب خواجه ادامه داد: اکنون منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی جزو فعالترین مناطق است زیرا این منطقه به شکل خصوصی و سهام داری به کار خود ادامه می‌دهد و در پی کسب سود توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور هست؛ به منظور تجارب سازی و فروش فناوری‌ها تا پیش از عید با ۲۰ فناور مذاکراتی داشته و با شش فناور نیز عقد قرارداد و تفاهم نامه انجام گرفته است.
 
وی اظهار کرد: نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ در چهار بخش‌ ایده‌های فناورانه، فروش، تجاری سازی و نیازمندی‌های فناوران و ۱۷ زون برگزار می‌شود، جشنواره رینوتکس نیز همانند سال گذشته و با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری یا مجازی برگزار خواهد شد و جایزه علی پولاد تقدیم ۱۰ طرح برتر خواهد شد.
 
وی در خصوص زون‌های این نمایشگاه نیز تشریح کرد: فناوری‌ کشاورزی و زیستی، فناوری‌های انرژی، فناوری نفت و گاز و پتروشیمی، فناوری‌های نساجی، فناوری‌های آب، مهندسی پزشکی، فناوری‌های علوم شناختی، فناوری نانو، فناوری الکترونیک، فناوری‌های صنایع خودرو و قطعه سازی و ماشین سازی، بخش اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های صنایع غذایی، فناوری مواد پیشرفته، فناوری‌های نرم، فناوری‌های دانش آموزی، فناوری‌های معدنی، فناوری‌های نوین در مدیریت شهری و فناوری‌های فضایی برگزار می‌شود.
 
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی متذکر شد: امسال با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس بنظر می‌رسد که در بخش فناوری‌های دانش آموزی با کاهش تعداد طرح‌های دریافتی روبه شویم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.