5

هزینه ماهانه یک بیمار آلزایمری ۷ میلیون تومان است

  • کد خبر : 4875
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
هزینه ماهانه یک بیمار آلزایمری ۷ میلیون تومان است

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران، گفت: هزینه یک فرد آلزایمری در ماه بیش از ۷ میلیون تومان است.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه صالحی، در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: با پیشگیری می‌توانیم ۴۰ درصد کاهش ابتلاء به آلزایمر را داشته باشیم

وی افزود: با یک سال تشخیص زودتر این بیماری می‌توانیم ۵ سال در درمان فرد مبتلا به بیماری جلو باشیم. در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر در جهان با این بیماری زندگی می‌کنند که از این تعداد از هر ۳ نفر ۲ نفر معتقدند که اصلاً به آلزایمر مبتلا نیستند.

مؤسس انجمن دمانس و آلزایمر ایران بیان کرد: بیش از ۷۵۰ هزار نفر در ایران درگیر بیماری آلزایمر هستند، اگر آلزایمر تشخیص داده شود قابل درمان است.

صالحی گفت: آلزایمر بیشتر بیماری سن هست نه شغل و فرد، در ایران در سنین پایین‌تر از ۶۵ سال هم متأسفانه به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و از زمانی که ما انجمن دمانس را راه اندازی کردیم ۸ هزار نفر شناسایی و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بیماری‌های دمانس و آلزایمر در خانم‌ها ۶ درصد بیشتر از آقایان است و البته این موضوع هم مربوط به طول عمر خانم‌ها و مسائلی از این قبیلاست.

صالحی بیان کرد: یک فردی که آلزایمر دارد در ماه بیش از ۷ میلیون تومان هزینه دارد، البته بیماری اگر در مراحل پایین‌تر باشد هزینه هم کمتر است مثلاً در لایه‌های پایین این بیماری حدود ۴ میلیون تومان است.

۵۰۳۰۱۴۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.