10
رئیس دانشگاه تبریز در جمع خبرنگاران:

احداث دانشکده‌های جدید برای تربیت نیروی کار واحدهای صنعتی

  • کد خبر : 4935
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
احداث دانشکده‌های جدید برای تربیت نیروی کار واحدهای صنعتی
رئیس دانشگاه تبریز امروز (چهارشنبه) به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ با خبرنگاران رسانه‌های گروهی آذربایجان‌شرقی دیدار و وضعیت این دانشگاه در دوران کرونا را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، میررضا مجیدی، در ابتدای اظهارات خود وحدت مردم را بهترین و لذتبخش‌ترین موضوع ۸ سال جنگ تحمیلی دانست و گفت: این امر باعث شد تمامیت ارضی کشورمان حفظ گردد.
 
وی ادامه داد: در حالی که تمام تفکرات در دوران جنگ حضور داشتند توانستیم بر دشمن ظالم فائق آییم و لذا نمی‌توان جنگ تحمیلی را به یک طیف خاص نسبت داد.
 
▪️آموزش عالی متاثرترین بخش کشور در دوران کرونا بود
 
مجیدی با ذکر این نکته که ویروس کرونا باعث شد تا بازگشایی مراکز علمی تحت‌تاثیر آن قرار گیرد، افزود: باید سیاست‌گذاری‌های جدید براساس شرایط موجود انجام شود زیرا آموزش عالی متاثرترین بخش کشور بود که از کرونا ضربه خورد.
 
وی سپس به تاثیرات منابع درآمدی، پژوهشی و اجتماعی ناشی از کرونا پرداخت و اضافه کرد: ویروس منحوس کرونا در اصل، نظم جهانی را بر هم زده است و باید تدابیر اساسی برای مقابله با آن اتخاذ نمود.
 
 
▪️سلامتی دانشجویان از همه موارد ارجح‌تر است
 
رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: از هفته اول اسفند سال ۹۸، دانشگاه تبریز نسبت به تعطیلی کلاس‌های این مرکز اقدام نمود و خوشبختانه کمترین آسیب را از طریق تصمیمات شورای دانشگاهی بر خود دید زیرا سلامتی دانشجویان از همه موارد برای ما ارجح‌تر بود.
 
▪️دانشگاه تبریز توانست از طریق مرکز رشد مایع ضدعفونی تولید کند
 
مجیدی با ذکر این نکته که در شرایط بحرانی کرونا، دانشگاه تبریز توانست از طریق مرکز رشد خود مایع ضدعفونی را به مناطق مختلف آذربایجان‌شرقی، مجلس شورای اسلامی و حتی استان‌های دیگر ارسال کند گفت: این موفقیت بزرگ حاصل تلاش پژوهشگران و دانشجویان این دانشگاه بود.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تلاش دانشگاه تبریز در خصوص اصلاح زیرساخت‌های لازم برای آموزش مجازی مقطع کارشناسی ارشد انجام گرفته از هفته دوم اسفند ۹۸ پرداخت و تاکید کرد: از ۱۶ فروردین ۹۹ این امر کلید خورد و امتحانات نیز با موفقیت به صورت مجازی انجام گرفت تا پایان مرداد ماه کارها به نتیجه رسید.
 
▪️معلوم نیست ویروس منحوس کرونا تا چه مدت مهمان ماست
 
رئیس دانشگاه تبریز از ثبت نام حدود ۶۵۰ نفر از دانشجویان جهت استقرار در خوابگاه‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه برای هر دانشجو یک اتاق در نظر گرفته شده است اما برای دانشجویان جدیدالورود توصیه می‌کنیم حتی‌الامکان سعی کنند رشته‌های بومی را انتخاب نمایند زیرا معلوم نیست این ویروس منحوس تا چه مدت مهمان ماست و ارائه دروس عملی مشکل‌ساز خواهد شد.
 
مجیدی، با اعلام رتبه ۸ دانشگاه تبریز در بین دانشگاه‌های کشور افزود: جایگاه آموزشی این دانشگاه در سطح کشور قابل قبول است و در رشته‌های آب، عمران، کشاورزی و شیمی جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر هستیم.
.

 
▪️از امکانات جلفا برای ابتکارات و پژوهش.های جوانان استفاده خواهد شد
 
وی با ذکر این نکته که در دو سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تبریز از ۶۰ به ۵۰۰ نفر افزایش یافته است ادامه داد: مرکز رشد دانشگاه تبریز برای اولین بار در اوایل شیوع ویروس کرونا در کمتر از ۴۸ ساعت توانست مایع ضدعفونی را در اختیار شهروندان قرار دهد.
 
مجیدی همچنین از احداث یک مرکز نوآوری در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: بدین ترتیب از امکانات شهر جلفا برای ابتکارات و پژوهش‌های جوانان استفاده خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: از پتانسیل خیرین آذربایجان‌شرقی در راستای احداث مراکز علمی و تعمیر و تجهیز تعدادی از خوابگاه‌های دانشگاه تبریز نیز بهره‌مند خواهیم شد.
 
▪️پرورش نیروهای موردنیاز کارخانجات از طریق دانشگاه تبریز صورت می گیرد
 
رئیس دانشگاه تبریز در پایان اظهارات خود یک خبر خوش جهت احداث چند دانشکده جدید در تبریز اعلام کرد و گفت: کلنگ چند دانشکده جدید توسط مدیران واحدهای صنعتی از جمله مقیمی‌ها و خیرین آذربایجان‌شرقی صورت خواهد گرفت تا پرورش نیروهای موردنیاز کارخانجات از طریق دانشگاه تبریز صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.