9
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند:

دولت سهم ۴۰ درصدی خود در آزادراه تبریز – سهند را پرداخت کرد

  • کد خبر : 5300
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
دولت سهم ۴۰ درصدی خود در آزادراه تبریز – سهند را پرداخت کرد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند اعلام کرد: دولت سهم ۴۰ درصدی خود در اجرای آزادراه تبریز- سهند به میزان بیش از ۸۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده و این طرح مهم جاده‌ای در مرحله پایانی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، عباس مصطفوی، با اشاره به اینکه این میزان پیشرفت فیزیکی منهای عملیات تقاطع لاله است، افزود: هم اکنون عملیات اجرایی در تقاطع لاله برای اتصال این آزادراه به آزادراه شهید کسایی تبریز در حال انجام است، ولی با توجه به اینکه این عملیات زمانبر است، پیش بینی زمان بهره برداری از آزادراه به طور دقیق مشخص نیست.
 
وی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز این آزادراه از جمله نیوجرسی و گاردریل در حال خرید و نصب است، اظهار داشت: هماهنگی های اولیه با پلیس راه، راهداری و اورژانس برای استقرار در این آزادراه انجام شده است که پس از خط کشی و نصب تجهیزات ایمنی، در این آزادراه مستقر خواهند شد.
 
مدیرعامل شرکت عمران سهند با اشاره به اینکه این پروژه به صورت مشارکتی اجرا می شود، گفت: سهم دولت در تامین منابع و اعتبار این پروژه ۴۰ درصد و سهم سرمایه گذار ۶۰ درصد است.
 
مصطفوی، ادامه داد: قرارداد اولیه این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است که به علت تورم و افزایش قیمت مصالح، این رقم، منهای هزینه روشنایی آزادراه، به بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان می رسد.
 
وی یادآوری کرد: با اتمام عملیات ساخت ابنیه و پل‌ها در آزاد راه تبریز – سهند، پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۹۲ درصد رسیده است.
 
عملیات اجرایی آزادراه تبریز- سهند به طول حدود ۲۰ کیلومتر به‌ عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر جدید ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز به صورت مشارکتی در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.
 
این محور ارتباطی زمان سفر در مسیر ۴۵ دقیقه‌ای سهند- تبریز را به کمتر از یک‌سوم و به ۱۵ دقیقه کاهش می دهد.
 
شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود دو دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلان‌شهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشور است که به دلیل تردد روزانه بیشتر ساکنان این شهر به تبریز به منظور اشتغال، سرعت بخشی به اجرای این طرح احساس می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.