11
معاون سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی:

انتقال تجهیزات نظامی روسیه از خاک ایران به ارمنستان واقعیت ندارد

  • کد خبر : 5344
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۳۷
انتقال تجهیزات نظامی روسیه از خاک ایران به ارمنستان واقعیت ندارد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، ادعای انتقال تجهیزات نظامی روسیه به ارمنستان از طریق پایانه نوردوز این استان را غیرواقعی خواند و گفت: چنین چیزی به هیچ وجه وجود ندارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علیار راستگو افزود: در یکی دو روز گذشته عده ای با انتشار تصاویر و فیلم در فضای مجازی، مدعی شده اند که تجهیزات نظامی روسیه سوار بر کامیون های کاماز از طریق مرزهای آذربایجان شرقی به ارمنستان ارسال می شوند، اما واقعیت این است که این خودروها فاقد هر گونه تجهیزات نظامی هستند.
 
وی اظهار کرد: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مربوط به کامیون هایی است که ارمنستان از روسیه خریداری کرده و از طریق ایران ترانزیت می شود، اما باز هم تاکید می کنم که آنها فاقد هر گونه تجهیزات نظامی هستند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با این وجود برای جلوگیری از بروز هر گونه سوء تفاهم یا سوء استفاده احتمالی، در زمان حاضر خروج کامیون های روسی از پایانه نودروز به سمت ارمنستان متوقف شده است.
 
وی گفت: کامیون ها در مرز نوردوز دپو شده اند تا پس از انجام بررسی های لازم و دقیق، تعیین تکلیف شوند.
 
در شبانه روز گذشته فیلم و عکس هایی از کامیون های کاماز روسی در پایانه مرزی نوردوز به سمت ارمنستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غرب تبریز منتشر شده که ادعا می شود حامل تجهیزات روسی برای انتقال به جبهه های جنگ ایروان و باکو هستند.
 
با شروع درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک در روزهای گذشته، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در حالی با صدور بیانیه ای نیروهای ارمنستان را به آغاز عملیات متهم کرد که نخست وزیر ارمنستان هم اعلام کرد جمهوری آذربایجان آغاز کننده حمله بوده است.
 
مناقشه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ میلادی به درگیری‌های نظامی تبدیل شد.
 
بر اثر این مناقشه هفت شهرستان جمهوری آذربایجان به تصرف نیروهای ارمنستانی درآمد.
 
در سال ۱۹۹۴ میلادی با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، ولی تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌ای نداشته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.