14
مجمع نمایندگان آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛

حمایت قاطع نمایندگان شمال‌غرب کشور از شیعیان مظلوم قره‌باغ

  • کد خبر : 5469
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
حمایت قاطع نمایندگان شمال‌غرب کشور از شیعیان مظلوم قره‌باغ
نمايندگان شمالغرب دوره يازدهم مجلس شوراي اسلامي (آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان) با صدور بیانیه‌ای حمايت خود را از مردم مسلمان جمهوري آذربايجان و شيعيان مظلوم قره‌باغ اعلام کردند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن در این بیانیه آمده است:
 
کونا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا
حوادث روزهای اخیر در منطقه قره باغ دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. احساسات برانگیخته به حق ایرانیان و خصوصاً ترک زبانان از اتفاقات این چند روز ما را برآن داشت تا در این باره با ملت ایران و همه ملت های آزادی خواه سخن بگوییم. بنا به یافته های علمی و مستند به اسناد تاریخی، منطقه قره باغ جزو بلاد اسلامی بوده و قطعنامه های ۸۲۲، ۸۵۳، ۸۷۴ و ۸۸۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز ‌حاکمیت جمهوری آذربایجان را بر آن به رسمیت شناخته و خواستار خروج ارمنستان از اراضی قره باغ شده است. در این میان، تمکین طرفین به رعایت حقوق اساسی، ترک مخاصمه و تمکین به پذیرش و احترام به حاکمیت ملی متقابل جهت پیشگیری از اقدامات خسارت بار مورد انتظار می باشد.
همچنین مداخله نیروهای نظامی و شبه نظامی فرامنطقه‌ای را به مصلحت ملت‌های منطقه و دولت‌های متبوع شان ندانسته و معتقدیم ورود این نیروها به ضرر ثبات منطقه بوده و آتش جنگ افروزی در منطقه را می تواند شعله ور تر کند.
با لحاظ موارد فوق ما نمایندگان شمالغرب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی(آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان) ضمن احساس مسئولیت جمعی و احترام به عواطف بلند انسانی و اصول ۳ و ۱۵۲ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و شیعیان مظلوم قره باغ اعلام داشته و از دولت جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً وزارت امور خارجه می‌خواهیم مستند به قانون اساسی و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و معاهدات و قواعد بین المللی و اصل حُسن همجواری در راستای اقدامات ثبات‌ساز و امنیت‌آفرین در منطقه تلاش نماید و ضمن عنایت لازم و کافی به عواطف و باورهای عمیق اسلامی- ایرانی ملت بزرگ ایران گزارش اقدامات خود را به سمع و نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم عزیز برساند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.