10
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

ظرفیت ذخیره سیلوهای آذربایجان شرقی به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت

  • کد خبر : 5419
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۱۶
ظرفیت ذخیره سیلوهای آذربایجان شرقی به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه تا چهار سال قبل امکان ذخیره ۵۰۰ هزار تن گندم را در استان نداشتیم، گفت: در زمان حاضر ذخیره سیلوهای استان به ۷۰۰ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده با اشاره به اهتمام ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به تامین کالاهای اساسی مردم در شرایط زمانی مختلف و نقش سیلوها و انبارها در این زمینه اظهار کرد:  در همین راستا تاکنون ۳۴ هزار واحد  انبار همه در سطح استان شناسایی شده است..
 
وی به نقش اصناف در تامین و رفع نیازهای روزمره شهروندان نیز اشاره کرد و افزود: در بخش اصناف ۳۸۶ اتحادیه صنفی با ۱۱۵ هزار صنف تولیدی توزیعی و خدماتی در استان فعال است.
 
وی ادامه داد: طی سال های ۹۲ تا ۹۹ در سطح استان ۴۸ فروشگاه بزرگ تاسیس و ۴۱ شرکت بازاریابی شبکه ای ایجاد شده است.
 
امین زاده گفت: سامانه iranianasnaf.ir  (ایرانیان اصناف) جهت انجام همه امور مربوط به اصناف و ساماندهی و نظارت بر فعالیت های اصناف، اعم از اتحادیه های صنفی و احدهای مربوطه، همچنین امور مربوط به صندوق مکانیزه فروش، کدگذاری رسته های صنفی، صدور پروانه کسب ایثارگری و صدور پروانه کسب ایجاد شده است.
 
وی اظهار کرد: همچنین در بخش قالی بافی اقدامات مختلفی از جمله اعطای تسهیلات در قالب پشتیبان، بیمه قالی بافان، صدور پروانه بهره برداری واحد تولید طرح و نقشه، صدور پروانه غیر متمرکز فرش دستباف، صدور پروانه مجتمع قالی بافی،صدور جواز تاسیس مجتمع طرح و نقشه ، صدور جواز تاسیس مجتمع قالی بافی،صدور کارت قالی بافی، صدور پروانه تاسیس کارگاه قالی شویی و خدمات تکمیلی صدور مجوز مشاغل خانگی و برگزاری کارگاه آموزش فرش دستباف انجام شده است.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲۰۰هزار قالیباف  در سطح استان وجود دارد، گفت: سهم ۳۵ درصدی از صادرات فرش کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد.
 
وی اظهار کرد: ساماندهی شبکه توزیع شامل فرایندهای صدور و تمدید مجوز شرکت های پخش کالا از دیگر اقدامات این سازمان در طی ۸ سال گذشته است.
 
وی در بخش تجارت نیز اظهار کرد: میزان صادرات سالانه استان حدود ۲ میلیارد دلار می باشد که به بیش از ۹۸ کشور دنیا صادر شده است .
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به مرز مشترک آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرز و ارتباط از طریق مرز بازرگان با کشور ترکیه گفت: این استان موقعیت استراتژیکی بسیار بالائی برای به وجود آمدن یک مرکز عمده تجاری بین المللی را دارا می باشد.
 
وی عمده بازارهای هدف صادراتی آذربایجان شرقی را  کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، بلغارستان، چین و ایتالیا می باشد.
 
امین زاده عمده کالاهای صادراتی استان فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی ، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات تراکتور، قطعات صنعتی و خودروئی و چرم و کفش عنوان کرد.
 
وی همچنین گفت: حدود یک میلیارد دلار از ۵۰ کشور مبدا به این استان وارد می شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ساماندهی و تسهیل تجارت خارجی شامل فرایندهای صدور گواهی الکترونیکی امضا، صدور و تمدید کارت بازرگانی، عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان صدور مجوز ثبت سفارش کالا، اعزام هیات های تجاری وانتخاب صادرکننده نمونه انجام شده است.
 
وی ادامه داد: در این راستا سامانه الکترونیکی www.ntsw.ir سامانه جامع تجارت جهت انجام امور مربوط به بخش تجارت اعم از اخذ شناسه کالا، امور مربوط به ثبت سفارش واردات کالا، اخذ کارت بازرگانی و معافیت های گمرکی ایجاد شده است.
 
امین زاده اظهار کرد: در سال های گذشته سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری جهت صدور کارت بازرگانی mvcrs.ir)) راه اندازی و بیش از  یک هزار و ۵۰۰ فقره  کارت بازرگانی صدور و تمدید شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.