18

نگاهی بر چرایی و مبدا خمپاره‌های اصابت کرده به خداآفرین!!

  • کد خبر : 5561
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
نگاهی بر چرایی و مبدا خمپاره‌های اصابت کرده به خداآفرین!!
بررسی نقشه درگیری‌ها و قدرت تخریبی خمپاره‌های اصابت کرده به روستاهای خداآفرین نشان می‌دهد به احتمال زیاد این خمپاره‌ها از طرف نیروهای ارمنی شلیک می‌شوند و احتمالا ارمنستان پس از وضعیتی که در جبهه جنگ دچار آن شده، با این روش‌ها می‌خواهد ایران را تحت فشار بگذارد تا برای حفظ جان و اموال شهروندان مناطق مرزی خود، طرفین را وادار به آتش بس و اتمام جنگ کند‌.

تبریزمن – سرویس سیاسی: با بررسی نوع خسارت‌های وارد شده به روستای پرویزخانلو به نظر می‌آید مهمات خمپاره ۶۰ به این روستا اصابت کرده است.
 
با توجه به نقشه درگیری‌ها و محل قرارگیری این روستا، به هیچ وجه برد خمپاره ۶۰ های ارتش آذربایجان به این روستا نمی‌رسد ولی در طرف دیگر ماجرا نیروهای ارمنی مستقر در شمال رود ارس و مشرف به این روستا، خمپاره‌های‌شان این روستا را در تیر رس قرار می‌دهد.
 
مقابله با خمپاره‌ها برای پدافند نیز بسیار سخت و البته هزینه بر است، همین دو سه روز پیش بود که دو راکت بر فراز خداآفرین توسط پدافند ایران و احتمالا سامانه تور ام یک رهگیری و منهدم شد تا به مناطق مسکونی اصابت نکند.
 
این جریان دو فرضیه دارد، یا شلیک‌ها اشتباهی بوده که باید از نیروهای ارمنی پرسید چرا اصلا از آنجا خمپاره شصت شلیک می‌کنند زیرا برد خمپاره‌هایشان به مواضع ارتش آذربایجان هم نمی‌رسد، یا اینکه این جریان عمدی است و ارمنستان پس از وضعیتی که در جبهه جنگ دچار آن شده، با این روش‌ها می‌خواهد ایران را تحت فشار بگذارد تا برای حفظ جان و اموال شهروندان مناطق مرزی خود، طرفین را وادار به آتش بس و اتمام جنگ کند‌.
 
تنها پیشنهادی که می‌توان داد این است که یک رادار آتش یاب مثل رادار آرایه فازی پیشرفته بشری در مرز و حوالی مناطق درگیری مستقر شود تا محل آتش این خمپاره‌ها و راکت‌ها را به صورت دقیق مشخص کند، پس از آن در صورت ادامه ماجرا باید حتما با عامل آن از هر طرفی که باشد برخورد شده و حتی توپخانه‌ای که این کار را کرده سرکوب شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.