8
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به چه کسانی واکسن آنفلوانزا می‌زنند؟

  • کد خبر : 5632
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
مراکز بهداشت آذربایجان شرقی به چه کسانی واکسن آنفلوانزا می‌زنند؟
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: در مرحله‎ی اول توزیع واکسن آنفلوانزا در مراکز بهداشت، اولویت با کادر بهداشت و درمان و زنان باردار است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عباسعلی درستی با بیان این مطلب اظهار کرد: واکسن آنفلوانزا همزمان با سراسر کشور در چندین مرحله در استان ما هم توزیع می‎شود. پس از کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، برخی بیماران مانند بیماران مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی و ام اس در اولویت دوم قرار داشته و واکسن این بیماران به بیمارستان‌هایی که مراجعه می‌کنند، تحویل داده شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: واکسن کادر بهداشت و درمان برخی ارگان‌های دارای تشکیلات درمانی، مانند ارتش، سپاه و شهرداری هم در اختیار این ارگان‌ها قرار داده شده است؛ تامین واکسن آنفلوانزای خانه‌های سالمندان بهزیستی و تعدادی از جانبازان شیمیایی نیز بر عهده‌ی مراکز بهداشتی است.
 
وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده است، اضافه کرد: واکسن برخی بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماران مبتلا به فشار خون که نیاز به تزریق واکسن آنفلوانزا داشته و این امر توسط پزشک متخصص آن‌ها تایید شده است، در داروخانه‌ها ارائه شده و معرفی دریافت واکسن توسط مرکز بهداشت استان انجام می‎شود.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: اطلاعات بیشتر این بیماران در سیستم بهداشتی و درمانی ما موجود بوده و افراد فاقد اطلاعات هم باید برای دریافت واکسن آنفلوانزا از خانه‌ی بهداشت منطقه‎ی خودشان گواهی دریافت کنند.
 
وی اضافه کرد: این افراد بلافاصله پس از توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‎ها توسط مرکز بهداشت به نزدیک‎ترین داروخانه‌ی محل سکونتشان معرفی می‎شوند؛ واکسن مرحله به مرحله توزیع می‎شود و ممکن است در طول هفته‎ی جاری به داروخانه‎ها هم برسد؛ توزیع واکسن در کشور ما هم از برنامه‎ی توزیع کشوری و سراسر استان‌ها پیروی می‎کند.
 
وی در خاتمه متذکر شد: واکسن‎های آنفلوانزا دو نوع سه ظرفیتی و چهار ظرفیتی بوده و به ترتیب به قیمت‌های ۴۰ و ۴۲ هزار تومان و ساخت کشورهای هلند، فرانسه و کره هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.