9
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

آخرین روند انتقال اهالی روستای کرکسر هوراند

  • کد خبر : 5681
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۱۵
آخرین روند انتقال اهالی روستای کرکسر هوراند
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره اقدامات این اداره کل در روستای کرکسر شهرستان هوراند که دچار رانش زمین شده است، آخرین روند انتقال اهالی این روستا را تشریح کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسناحافظ باباپور، در تشریح این خبر اظهار کرد: جابجایی این روستا که مصوبه‎ی مدیریت بحران استان بود، به حدود ۱۵ سال قبل بازمی‌گردد.
 
وی با اشاره به همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در این خصوص، گفت: با همکاری این اداره کل، زمین خریداری، آماده‌سازی و جاده کشی شده است،اما مردم هنوز هم رغبت چندانی به جابجایی نشان نمی‌دهند.
 
وی از حمل لوازم و مصالح اسکان موقت مناطق زلزله‌زده‎ی آذربایجان شرقی به این روستا خبر داد و افزود: ۱۵ باب از لوازم اتاقک‌های اسکان موقت ۱۲ متری از مناطق زلزله‌زده‌ی شهرستان‌های سراب و میانه به روستای کرکسر شهرستان هوراند انتقال داده شده است تا ساکنان روستا در صورت بروز حادثه‎ای بتوانند در این اتاقک‌های اسکان موقت، ساکن شوند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از تصویب ارائه‎ی تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان برای اعطا به ساکنان این روستا نیز خبر داد و گفت: ۴۰ میلیون تسهیلات بانکی، ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی با سود چهار درصدی و پنج میلیون تومان وام بلاعوض معیشتی پرداخت می‎شود.
 
وی در خاتمه تاکید کرد: سازمان‌ها، ارگان‎های مربوطه و عوامل اجرایی در محل حضور دارند، اما تحقق این مهم نیازمند همراهی خود مردم روستا است، اهالی این روستا برای دریافت این تسهیلات پیشقدم شوند تا حادثه‎ی ناگواری روی ندهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.