22
استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های دولتی نسبت به واگذاری املاک مازاد اقدام کنند

  • کد خبر : 5684
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۲۴
دستگاه‌های دولتی نسبت به واگذاری املاک مازاد اقدام کنند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از املاک و دارایی‌های دستگاه‌های دولتی، جزو سرمایه‌های منجمد هستند که برای نگه‌داری آنها نیز هزینه‌های زیادی صورت می‌گیرد؛ بنابراین مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به تعیین تکلیف این املاک اهتمام کنند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، تکمیل زنجیره تولید را یکی از الزامات جهش تولید عنوان کرد و گفت: در هر یک از بخش‌های تولیدی، اگر همه حلقه‌ها تکمیل نشوند در گلوگاه‌ها دچار مشکل خواهیم شد و بر این اساس تکمیل زنجیره تولید در همه بخش‌ها ضروری است.
 
وی با اشاره به برنامه‌های جهش تولید گروه کاری صنعت، اظهار داشت: جهش تولید مهم‌ترین راه برون‌رفت از تحریم‌های ظالمانه است که باید با جدیت و همت بیشتر از سوی دستگاه‌های مسئول پیگیری شود.
 
وی با اشاره به اهمیت صنایع داروسازی در شرایط فعلی کشور، خواستار رفع موانع فعالیت این واحدها شد و گفت: گزارشی از وضعیت موجود واحدهای داروسازی استان و راهکارهای رفع تنگناهای این بخش تهیه و در شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی، واگذاری و فروش املاک مازاد دستگاه‌های دولتی را یکی از سیاست‌های محوری دولت برای تأمین منابع عنوان کرد و گفت: عواید فروش املاک مازاد هر دستگاه به خود آن دستگاه برمی‌گردد تا در تأمین هزینه‌های ضروری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام صرف شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه درخصوص عملکرد هسته کلیدی گردشگری در سند تدبیر توسعه استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص برنامه‌های جهش تولید در بخش صنعت و پروژه توسعه و تعمیق ساخت داخل و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص آخرین وضعیت شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی گزارش دادند.
 
همچنین پنج مورد از مصوبات کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان ازجمله نقشه اصلاحی حریم شهر خواجه و طرح هادی شهر ترکمانچای به تصویب رسید.
 
میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس و عضو ناظر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم در این جلسه گزارشی از مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ازجمله طرح اعتبار خرید کالاهای اساسی و ضروری، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و طرح اختصاص قیر رایگان برای ترمیم راه‌های روستایی ارائه کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.