8
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی خبر داد؛

آزادی ۱۵۶ زندانی غیر عمد آذربایجان‌شرقی در شش ماهه سال جاری

  • کد خبر : 5837
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۶:۳۶
آزادی ۱۵۶ زندانی غیر عمد آذربایجان‌شرقی در شش ماهه سال جاری
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این ستاد گفت: 156 زندانی جرائم غیرعمد در شش ماهه سال جاری از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رسول تقی پور  بیان کرد: از مجموع زندانیان آزاد شده، ۵ نفر به علت حوادث کارگاهی، ۱۱۴ نفر بدهکار مالی، ۳۷ نفر از زندانیان مهریه و نفقه نیز از زندانیان بودند که آزاد شدند.
 
وی ادامه داد: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده نیز برابر با ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که چهل میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۹ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، ۴ میلیارد و هفتاد میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند، گفت: از این تعداد ۲۱۳ نفر در زندان‌ تبریز، ۵۷ نفر در زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بالغ بر ۴ میلیارد و نهصد میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه  از زندان‌های استان آزاد شدند.
 
مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری استان در قالب کمک‌های مومنانه گفت: امسال بیش از ۴۰ هیات حسینی و ۲۰ خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.
 
وی ادامه داد:  در دو و نیم سال گذشته ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد استان از محل کمک‌ خانواده‌های متوفی آزاد شده اند که تاکنون ۶۲۹ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.
 
وی افزود : مردم تبریز بخاطر عدم شیوع ویروس کرونا و برگزار نکردن مراسم هزینه های احسان و مراسمات ترحیم و جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی نیازی نیست برای این عمل خداپسندانه به ستاد دیه استان مراجعه نمایند و می توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ در ارتباط باشند و اقدامات لازم را انجام دهند .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.