8

فروش ماسک به مراکز درمانی فقط با کد IRC مجاز است

  • کد خبر : 5884
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۰۴
فروش ماسک به مراکز درمانی فقط با کد IRC مجاز است

رئیس اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی، در خصوص تولید ماسک های غیر صنعتی و عرضه آنها در مراکز درمانی و تشخیصی، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمال تولی، گفت: پیرو اطلاعیه مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۸ مبنی بر الزام به درج خود اظهاری تولید کنندگان ماسک واحدهای غیر صنعتی (صنفی و گروه‌های جهادی ) در پورتال imed.ir، با توجه به اینکه کشور در حال حاضر از توانمندی مناسبی برای تولید انواع ماسک‌های حفاظتی برخوردار است و نظر به اهمیت ارتقا سطح کیفیت تولیدات ماسک و به منظور ساماندهی و ارتقا کیفی تولید ماسک درخواست خود اظهاری تمامی واحدهای تولیدی که تا ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ اعلام آمادگی نمودند، مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

وی افزود: مطابق با مصوبه ستاد لجستیک کرونا وزارت صمت از تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ امکان درج خود اظهاری در سایت imed.ir متوقف شده و شرکت‌های متقاضی تولید ماسک غیر صنعتی تا اطلاع ثانوی لینک درخواست خود اظهاری بسته شده است، با توجه به منطقه جغرافیایی محل تولید می‌توانند طبق روال معمول از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه ساخت ماسک و کد IRC مربوطه اقدام نمایند.

تولی تاکید کرد: واحدهایی که تا کنون نسبت به تکمیل فرم خود اظهاری اقدام و دارای کد رهگیری قابل نمایش در سایت هستند، مکلف به رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه بوده و توسط بازرسان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و شرکت‌های بازرسی منتخب مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرند و در صورت عدم رعایت ضوابط اعلامی ضمن حذف کد رهگیری مربوطه از سایت imed.ir با واحد مربوطه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: واحدهای متقاضی که تمایل به تولید دارند می‌بایست از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اقدام به اخذ پروانه ساخت و کد irc نمایند.

تولی افزود: فرآیند و زمانبندی اخذ تاییدیه پروانه ساخت و کد IRC برای واحدهای دارای کد رهگیری خود اظهاری ماسک نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: هرگونه فروش ماسک به واحدهای تشخیصی و درمانی صرفاً توسط تولید کنندگان دارای کد IRC مجاز است.

۵۰۴۱۱۰۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.