9
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

نیمی از سرم کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود

  • کد خبر : 5956
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۵۶
نیمی از سرم کشور در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵ واحد تولید دارو در این استان وجود دارد، گفت: نیمی از نیاز سرم و ۱۰ درصد تولیدات دارویی کشور در این استان تولید می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حبیب امین زاده، در جمع نمایندگان پنج شرکت تولید دارو در استان افزود: آذربایجان شرقی جایگاه ویژه ای در تولیدات دارویی کشور دارد، افزود: با توجه به اهمیت تامین سلامت شهروندان ضروری است مشکلات این واحدها در دوره‌های زمانی کوتاه مدت مورد پایش قرار گیرد تا علاوه بر حمایت جدی از صنعت داروسازی سلامت شهروندان از خروج ارز جلوگیری و اشتغال زایی و خودکفایی در این زمینه تضمین شود.
 
وی با بیان اینکه هیچ صنعتی جایگزین داروسازی نیست، اظهار داشت: با وجود نارسایی‌های اقتصادی در کشور، جهش تولید در شرکت های داروسازی روی داده و باید هر عامل بی ثبات کننده این وضعیت با تعامل فکری و حمایتی با داروسازان حذف شود.
 
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به سایه سنگین تحریم های همه جانبه و شیوع بیماری کرونا گفت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، حمایت از صنعت داخلی داروسازی بسیار حائز اهمیت است.
 
امین زاده، ادامه داد: فرصت سازی از تهدید تحریم دارویی کشور باعث می‌شود توان تولید و تخصصی در صنایع داروسازی که هم اینک از جایگاه جهانی خوبی نیز برخوردار است افزایش یابد و پیامد این خوداتکایی، خودکفایی است.
 
وی یادآوری کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات صنایع در سطح استان رفع می شود و همت مسئولان ارشد استانی هم بر همین اصل بوده و بخشی نیز توسط مدیران استانی از طریق مسئولان عالی کشور قابل پیگیری و رسیدگی است.
 
امین زاده، برای رفع برخی چالش های صنعت داروسازی استان به ویژه تامین مالی این واحدها اعلام آمادگی کرد و افزود: با توجه به استقرار فرآیند استعلام تسهیلات بانکی و نماینده بانک مرکزی در استان، قادر به تامین نیاز قابل توجه صنایع به تسهیلات مالی هستیم.
 
در این نشست نمایندگان شرکت های داروسازی استان نیز با ارایه نظرات و پیشنهادات خود، خواستار تخصیص ارز به موقع به واحدها جهت تامین مواد اولیه و بهسازی ماشین آلات، ترخیص سریع اقلام ضروری از گمرکات کشور، انعطاف امور مالیاتی برای شرکت های خوش حساب در شرایط مالی متفاوت و بهره مندی از تسهیلات ارزان قیمت برای افزایش میزان سرمایه ثابت و در گردش شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=5956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.