4

درمان موفق کودکی که مورد حمله گاندو قرار گرفته بود

  • کد خبر : 6192
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
درمان موفق کودکی که مورد حمله گاندو قرار گرفته بود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از درمان موفقیت آمیز کودک چابهاری که مورد حمله تمساح قرار گرفته بود، در بیمارستان اختر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش ملکی فلوشیپ ارتوپدی اطفال از انجام عمل جراحی موفقیت آمیز برای پسربچه ای که مورد حمله گاندو (تمساح پوزه کوتاه ایرانی) قرار گرفته بود، خبر داد و گفت: اوایل مهرماه پسربچه ای از یکی از روستاهای شهرستان چابهار با آسیب شدید در اندام فوقانی چپ بر اثر گازگرفتگی گاندو به بیمارستان اختر مراجعه کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا پس از وقوع این حادثه، کودک در یکی از بیمارستان‌های خارج از کشور تحت درمان قرار گرفته و مچ دست چپ او را قطع کردند، اما به علت درد زیاد و ترشحاتی که از ناحیه آرنج و محل قطع عضو داشت، به بیمارستان اختر مراجعه کرد.

ملکی در خصوص روند درمان کودک در بیمارستان عنوان کرد: پس از مراجعه، زخم‌های پسربچه بلافاصله شستشو داده و آنتی بیوتیک های تزریقی تجویز شد. همچنین پلاتینی که در بازوی او قرار داده بودند، مناسب نبود و طی عمل جراحی پلاتین را تعویض کردیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اقدامات درمانی را موفقیت آمیز دانست و افزود: آنتی بیوتیک های تزریقی اثرگذار بوده و ترشحات عفونی خشک شده است. همچنین شکستگی ایجاد شده از لحاظ بالینی رو به بهبود است و درد سابق وجود ندارد.

به گفته ملکی، محدود بودن دامنه حرکت آرنج کودک از مشکلات فعلی این کودک است که با درمان‌های فیزیوتراپی و تلاش‌های کودک قابل درمان است.

۵۰۴۴۵۷۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.