11
انتقاد کارشناسان عضو شورای شهر تبریز از وضعیت روگذرهای شهر؛

در هیچ جای جهان لاین شریان اصلی را با دیوار مسدود نمی کنند!

  • کد خبر : 6240
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
در هیچ جای جهان لاین شریان اصلی را با دیوار مسدود نمی کنند!
این روزها برخی از اعضای شورای شهر تبریز درباره آنچه که از آن به عنوان "بی تفاوتی در عملکرد شهرداری" قلمداد می کنند در خصوص نحوه نگهداری پل های سطح شهر از جمله اجرای لوپ توانیر به پاسداران انتقاد دارند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، پس از مطرح شدن موضوع مشکلات فنی پل روگذر چهارراه عباسی در کمیسیون عمران شورا، اعضای این کمیسیون به بازدید میدانی رفته و بر لزوم آغاز فوری بهسازی آن تاکید کردند.
 
▪️از اولویت های شورای شهر دوره ششم اطلاع نداریم!
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز در بازدید از شرایط پل عباسی و پروژه لوپ توانیر از اولویت های این کمیسیون در رسیدگی به وضعیت روگذرها و زیرگذرهای شهری سخن به میان آورد و گفت: اولین پلی که به شرایط فنی آن رسیدگی شد و هم اکنون درحال تعمیر است پل پیشقدم بود که کار‌های مقاوم سازی و نگهداری آن درحال انجام است.
سونیا اندیش با اشاره به وضعیت پل روگذر عباسی هم افزود: مشاور ایمن سازی این پل روگذر، راهکارهایی که برای مقاوم سازی پل می‌توان انجام شود را ارائه کرد که مقرر شد هرچه سریع تر این موضوع حل و سریعاً کار‌های مقاوم سازی انجام شود.
وی با بیان اینکه امروز ما نگران شرایط پل عباسی هستیم اضافه کرد: پل روگذر آبرسان نیز موضوع بعدی است که کمیسیون عمران به زودی به وضعیت آن ورود خواهد کرد تا مورد تعمیرات اساسی قرار گیرد.
اندیش تاکید کرد: به شهروندان عزیز اطمینان می‌دهیم کمیسیون عمران با جدیت کامل پیگیر ایمن سازی پل روگذر عباسی خواهد بود تا در این دوره شورای شهر کارهای مقاوم سازی شروع شود چرا که از اولویت های مدیران و شورای شهر بعدی اطلاع نداریم!
 
▪️نبود نظارت کافی در شهرداری تبریز مشهود است!
 
عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز با ذکر این نکته که شهرداری به تذکرات اعضای شورا در صحن علنی بی توجه است گفت: نمونه بارز آن تذکراتی است که بارها در خصوص اجرای لوپ پل توانیر داده شد اما متاسفانه شاهد هستیم توجهی به آنها نشده است!
فریدون بابایی اقدم با اشاره به لزوم اصلاح در اجرای لوپ توانیر به اتوبان پاسداران گفت: اگر شهرداری این طرح‌ را اصلاح نکند در صورت افتتاح، موجب ایجاد گِره ترافیکی در محدوده شده و کارایی لازم را نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه نبود نظارت کافی بر پروژه‌های اجرا‌ شده در شهرداری تبریز همواره مشهود است تاکید کرد: شهرداری باید در زمینه نظارت، اقدامات جدی انجام دهد تا شاهد اجرای پروژه‌های بی‌کیفیت با کارایی کمتر نباشیم.
این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه پل عباسی نیاز به رسیدگی فوری دارد اضافه کرد: ترک خوردگی‌هایی در بدنه پل وجود دارد، ستون های نگهدارنده نیز مقاومت لازم را از دست داده ‌اند که مقرر شده در جلسه‌ای فوری با حضور مشاور، نسبت به ترمیم و بازسازی آن تصمیم گیری به عمل آید‌.
بابایی اقدم با انتقاد از عدم کارایی مناسب کمیته فنی شهرداری در نظارت بر اجرای پروژه ها گفت: کمیته فنی شهرداری باید قبل از اجرای پروژه و در حین اجرای پروژه لوپ توانیر به این پروژه نظارت می‌کرد تا اکنون با وجود پیشرفت ۶۰ درصدی، شاهد مشکلات این پروژه نباشیم.
 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بیان کرد: در زمینه نگهداری زیرگذرها و روگذرها، شهرداری و معاونت خدمات باید با جدیت بیشتری فعالیت نموده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.
وی همچنین با بیان‌ اینکه در نگهداری پروژه‌های اجرا شده برنامه‌ای وجود ندارد اضافه کرد: حتی در پارک‌های جدیدالاحداث نیز نگهداری مناسبی وجود نداشته و بلندمدت، شاهد از بین ‌رفتن امکانات و فرسودگی مجموعه ها خواهیم بود!
.

 
 
 
عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز گفت: اجرای لوپ توانیر به پاسداران بدون لحاظ مشکلات بعدی در حال اجراست که در صورت اتمام، موجب ایجاد مشکل ترافیکی در محدوده خواهد شد که لازم است شهرداری نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کند.
“عبدالله تقی پور” در خصوص پل روگذر عباسی هم افزود: در زمینه عرشه و سازه با مشکل مواجه بوده و دچار قوس در عرشه شده است که در این زمینه مقرر شد به زودی جلسه‌ای به با حضور مشاور بهسازی پل برگزار شود تا مشکلات برسی و به زودی حل گردد.
این عضو کمیسیون عمران با اشاره به بازدید از لوپ خروجی توانیر به پاسداران تاکید کرد: در هیچ جای جهان مشاهده نشده که یک لاین شریان اصلی با دیوار مسدود شود چرا که با این کار یک مشکل حل شده و چندین مشکل دیگر به وجود خواهد آمد.
وی افزود: مشاور پروژه می‌توانست رمپ خروجی توانیر به پاسداران را به سمت شرق شیفت داده و قوس و شعاع آن بزرگتر باشد تا مسیر در ورودی پل ولی امر به اتمام برسد اما چون حجم بزرگی از پروژه اجرا شده امروز امکان تغییر وجود ندارد.
تقی پور درباره راه حل موجود هم گفت: امروز می‌توان شیب لوپ را افزایش داد و با استفاده از کفپوش، این لوپ قبل از رسیدن به توانیر تمام‌ شود تا زائده به وجود آمده قبل از پل توانیر رفع شود اگر این پروژه اکنون اصلاح نشود در آینده مشکل ساز خواهد بود و اجرای این پروژه با این وضعیت مورد قبول بنده به عنوان نماینده مردم در شورا نیست!
 
با اوضاع و احوال فعلی، علیرغم اینکه دو دهه از عمر شوراها در کشورمان گذشته است اما هنوز رابطه شوراها و شهرداری‌ها رابطه‌ای شفاف و قانونمندی نیست.
این در حالی است که گاهی شهرداران از دخالت‌های شورایی‌ها گلایه می‌کنند و زمانی نیز شورایی‌ها از این که شهرداران تن به نظارت‌های پارلمانی نمی‌دهند و به جای اجرای مصوبات شورا، علایق شخصی خود را دنبال می‌کنند انتقاد می‌کنند و ظاهراً این قصه سر دراز دارد…!
 
شهرام صادق زاده

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. شما به درزهای انقباض و انبساط رو گذرها توجه کنید می بینید عمران شهرداری بی تفاوت هست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.