7

دسترسی به مراقبت های بهداشت روان در شرایط کرونا ضروری است

  • کد خبر : 6594
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
دسترسی به مراقبت های بهداشت روان در شرایط کرونا ضروری است

اردبیل- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در شرایط اضطراری فعلی ناشی از بیماری کرونا همه باید به مراقبت‌های بهداشت روان دسترسی داشته باشند.

بابک نخستین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان اظهار کرد: همه واقعیت‌های ناخوشایند از قبیل اختلالات روانپزشکی و مشکلات روانشناختی ما را ملزم می‌کند تا باور کرد که سلامت روان بیش از هر زمان دیگری در اولویت است.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه به حمایت‌های روانی – اجتماعی و مداخلات بهداشت روان بیشتر شده است افزود: انگیزه برای پوشش عمومی بهداشت به عنوان یک هدف اصلی در توسعه پایدار برای رفاه و سلامتی ضروری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل با اشاره به آمار اختلالات روانپزشکی در دنیا گفت: نزدیک به ۴۵۰ میلیون نفر در جهان با اختلالات روانپزشکی زندگی می‌کنند و از هر ۴ نفر، یک نفر در مرحله‌ای از زندگی خود به یک اختلال روانپزشکی مبتلا می‌شود.

نخستین ادامه داد: در جهان هر ۴ ثانیه یک نفر با خودکشی جان خود را از دست می‌دهد، به طوری که خودکشی دومین علت مرگ در سنین بین ۱۵ الی ۲۹ سال در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه آشفتگی‌ها، مشکلات روانشناختی و سو مصرف مواد نیز اثرات زیادی بر سلامتی جسمانی و روانی وارد می‌کنند، تاکید کرد: همه افراد جامعه ضروری است به مراقبت‌های بهداشت روانی دسترسی داشته باشند، حتی اگر در مکانی دورافتاده زندگی می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل اظهار کرد: در شرایط اضطراری فعلی ناشی از بیماری کرونا که شرایط روانی خاصی در جامعه حاکم است همه باید به مراقبت‌های بهداشتی روان دسترسی داشته باشند.

۵۰۴۸۵۳۰

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=6594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.