11
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی:

طرح ملّی بهینه سازی موتورخانه ها راهکاری مهم در کاهش گازبهای مصرفی

  • کد خبر : 7041
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۴۲
طرح ملّی بهینه سازی موتورخانه ها راهکاری مهم در کاهش گازبهای مصرفی
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: طرح بهینه سازی موتورخانه ها، راهکاری مهم و اساسی در مدیریت مصرف و کاهش هزینه گاز بهای مصرفی واحدهای مسکونی و تجاری می باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن،  سیّدرضا رهنمای توحیدی ضمن تشریح طرح ملّی بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری گفت: درراستای اهداف مسؤولیت‌های اجتماعی، طرح ملّی بهینه سازی موتور خانه ها با هدف جلوگیری از اتلاف منابع گازی کشور و مدیریت مصرف مشترکین، توسط شرکت ملی گاز ایران به شرکت های تابعه ابلاغ گردیده و با اجرای این طرح که برای مشترکین یاد شده اختیاری و رایگان می باشد، در مصرف گاز طبیعی واحدهای متقاضی استفاده از تسهیلات طرح، حداقل۱۰ درصد صرفه‌جویی حاصل می گردد.
 
وی ضمن دعوت از مشترکین گاز طبیعی در استان برای بهره مندی از مزایای این طرح با رویکرد شناسایی عوامل هدر رفت گاز ناشی از عدم مصرف بهینه موتورخانه ها تاکید کرد: اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری ۳ اقدام اساسی شامل تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری، بنحو موثری مصرف انرژی و هزینه های ناشی از آن را کاهش خواهد داد. با اجرای راهکارهای بهینه‌سازی شامل، معاینه فنی موتورخانه‌ها و تنظیم مشعل آن، نصب سیستم کنترل هوشمند موتورخانه، عایق کاری حرارتی منبع انبساط باز و نصب دستگاه رسوب‌گیر و راهکارهای دیگر، می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد.
 
وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام یافته، موتورخانه ها به عنوان یکی از سیستم های پرمصرف انرژی در واحدهای مسکونی و تجاری شناسایی شده که مطابق سیاست های کلان وزارت نفت در زمینه بهینه سازی مصرف، اجرای طرح یادشده بصورت رایگان برای متقاضیان در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص نحوه بهره مندی از مزایای این طرح ملّی افزود: مشترکین محترم می توانند با مراجعه به بخش “بهینه سازی موتورخانه” در سایت شرکت ملّی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir در این طرح ملّی ثبت نام نمایند.
 
خاطر نشان می‌شود پیرو معرفی و تشریح جزئیات این طرح توسط مدیرعامل شرکت گاز استان از برنامه رادیویی سحرلر شبکه سهند، با جمع بندی درخواست ها، چالش ها و نظرات واصله مردمی، این روند اطلاع رسانی از طریق برنامه های مشارکتی با صدا و سیمای مرکز استان و سایر کانال های ارتباطی موجود، توسط مسؤولین شرکت گاز ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.