10
فرماندار اسکو:

ایمن‌سازی آزادراه تبریز – سهند ۱۱ میلیارد تومان هزینه دارد

  • کد خبر : 7136
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۰۳
ایمن‌سازی آزادراه تبریز – سهند ۱۱ میلیارد تومان هزینه دارد
فرماندار اسکو با اشاره به هزینه ۱۱ میلیارد تومانی ایمن‌سازی آزادراه تبریز - سهند اعلام کرد: عملیات ایمن‌سازی این طرح زیرساختی مهم در حال انجام است و پس از اتمام زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، بابک رضی منش در گفت و گوی خبری با بیان اینکه آزادراه تبریز – سهند نقش بسیار مهمی در جهش توسعه سهند و کاهش بارترافیکی محور تبریز_آذرشهر خواهد داشت، افزود: اکنون در حال ایمن سازی پروژه از جمله نصب نیوجرسی، خط کشی و تابلوهای راهنمای مسیر هستیم.
 
وی با بیان این‌که طرح آزادراه تبریز_سهند در شرایط رکود در پروژه‌های عمرانی در سطح کشور به هیچ عنوان متوقف نشد، عنوان کرد: این پروژه به طور متوسط ماهانه بیش از سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نزدیک به ۵۳ درصد تملک مسیر در ۲.۵ سال گذشته انجام گرفته است.
 
وی با اشاره به عزم و اراده راسخ دولت در اتمام پروژه مهم آزاد راه تبریز_سهند با وجود تنگناهای مالی و تحریم‌های ظالمانه، گفت: آنان که امروز مغرضانه از تاخیر پروژه آزاد راه تبریز_سهند با وجود اتمام پروژه انتقاد می‌کنند، از اقدامات خود برای مردم سهند گزارش دهند.
 
رضی منش با بیان این‌که این پروژه با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرا شده است، اظهار کرد: سهم مشارکت دولت از پروژه فوق به طور کلی پرداخت شده و دلیل تاخیر در بهره برداری از آن فقط افزایش ایمنی مسیر، نصب علائم عمودی و افقی، تابلوهای راهنمای مسیر، نیوجرسی و گاردریل می باشد که با سرعت در حال اجرا است.
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح ایمن سازی آزادراه ۲۰ کیلومتری تبریز – اسکو، همه  تقاطع‌های غیر مجاز ۷۰ متری مسدود و الزامات ایمن سازی از قبیل رنگ آمیزی جداول، علایم افقی و عمودی، تابلوهای راهنمای مسیر، ایستگاه‌های اتوبوس و ایمن سازی مسیرهای پیاده رو اجرایی خواهد شد.
 
وی یادآوری کرد: اجرای پروژه کنار گذر سهند به طول ۱۷ کیلومتر از اولویت‌های بسیار مهم ترافیکی شهر جدید سهند است که در صورت عدم اجرای آن و بهره برداری از آزاد راه تبریز- سهند مشکلات ترافیکی به داخل شهر سهند کشیده نخواهد شد.
 
آزادراه تبریز – سهند از جمله طرح های مهم راه سازی آذربایجان شرقی که عملیات اجرایی آن حدود ۱۳ سال قبل آغاز شده بود و دولت تدبیر و امید به رغم تنگناهای مالی مشکل تملک مسیر آن به عنوان مانع اصلی اجرای طرح را برطرف کرد.
 
با بهره برداری از این طرح فاصله کنونی شهر جدید سهند از تبریز بیش از ۵ کیلومتر کوتاه تر و زمان رسیدن از تبریز به این شهر جدید به یک سوم کاهش می یابد.
 
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز پنجشنبه گذشته در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اعلام کرد که آزادراه تبریز – سهند پایان آبان ماه جاری با حضورذ وزیر راه و شهرسازی افتتاح می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.