10
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تبریز:

تملک باغات باید با اعتبارات تخصیصی انجام گیرد

  • کد خبر : 7456
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تملک باغات باید با اعتبارات تخصیصی انجام گیرد
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز رویکرد شورای پنجم شهر تبریز را مبتنی بر حفظ و افزایش سرانه فضای سبز و توسعه پایدار فضای سبز دانست.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عبدالله تقی پور با اشاره به اینکه با پیگیری‌های مستمر تملک ۵ هکتاری برای این امر در شهرداری تبریز رقم خورده است ادامه داد: با حمایت اعضای شورای شهر تبریز اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص داده شده است.
 
وی با اشاره به کاشت یک میلیون درخت و درخچه تحت عنوان نهضت فضای سبز در تبریز افزود: این میزان تعداد قابل توجهی است که با مشارکت شهروندان و همکاری آنها با مدیریت شهری امکان پذیر است.
 
تقی پور با بیان اینکه شورا و شهرداری در نظر دارد تا باغات موجود در برخی از مناطق تبریز را تملک کند اظهار داشت: باغات باید با اعتبارات تخصیصی تملک شوند، چرا که رسیدگی به باغ‌ها در شرایط کنونی هیچ توجیه اقتصادی برای شهروندان ندارد.
 
وی از تمایل صاحبان باغات به تغییر کاربری با توجه به ارزش افزوده و امکان تغییر کاربری اضافه کرد: احداث ۳۸ پارک محله ای آمار قابل قبولی است اما درختان موجود در این پارکها درختان جوان هستند و بالعکس، درختان موجود در باغ‌ها درخان تنومند و چندین ساله هستند و در بحث تامین اکسیژن نیز می‌توانند موثرتر باشند.
 
تقی پور افزود: بر این باورم که برای توسعه فضای سبز نیازی به تملک عرصه برای احداث فضای سبز نیستیم و با هدف قرار دادن برخی عرصه ها همچون فرودگاه و پایگاه نیروی هوایی و کاشت نهال و درخت در این مناطق می توانیم به افزایش سرانه فضای سبز کمک شایانی کنیم.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: موضوع سرانه تولید زباله  موضوع بسیار مهی است که با توجه به آمارهای موجود این سرانه در کشور ما نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار بالا است.
 
وی با اشاره به نقش بانوان در زمینه تفکیک زباله اظهار داشت: کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدا می تواند ما را در رسیدن به اهداف مدنظر مدیریت پسماند یاری کند.
 
تقی پور اضافه کرد: باید دست به دست هم بدهیم و باید مشارکت شهروندان اقدامات لازم در این زمینه را اجرایی کنیم چرا که این امر تنها به دست مدیریت شهری ممکن نیست.
وی تاکید کرد: با کاهش هزینه ها در مدیریت پسماند می توان برای دیگر موارد همچون افزایش سرانه فضای سبز و غیره هزینه کرد.
 
وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در زمینه مدیریت شهری اظهار داشت: لازمه داشتن مدیریت شهری صحیح، مشارکت شهروندان است که در بحث نگهداری توسعه فضای سبز و دیگر حوزه ها یاری رسان هستند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.