9
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

میزان چاقی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی از متوسط کشوری بالاتر است

  • کد خبر : 7658
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۶
میزان چاقی دانش‌آموزان آذربایجان‌شرقی از متوسط کشوری بالاتر است
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این‌که طبق آمارها ۲۱ درصد دانش آموزان کشور دچار چاقی هستند، گفت: این عدد در استان بیش از ۲۳ درصد است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، مجید بهرامی در گفت و گویی اظهار کرد: در وضعیت به وجود آمده  ناشی از کرونا، کم تحرکی و بی تحرکی در جامعه بیداد می‌کند و این مساله در مورد دانش آموزان نیز صادق است که باید با تدابیر مربیان تربیت بدنی و اولیا، دانش آموزان را به ورزش و تحرک تشویق کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در وضعیتی که ما قرار گرفته‌ایم، اگر همکاران تربیت بدنی مبتکر نباشند و راه چاره ای پیدا نکنند مطمئن باشید که امروز کرونا گریبان گیر همه شده و در آینده نه چندان دور سونامی چاقی بدتر از کرونا همه را درگیر خواهد کرد.
 
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، اشاره صریحی به داشتن دانش آموزان سالم، توانا، خودباور، جمع گرا، امیدوار، صلح جو و امانت دار شده است، افزود: این خصوصیات بدون پرورش در دانش آموزان هیچ وقت شکل نمی گیرد.
 
بهرامی با بیان اینکه ۱۸ درصد از کل بودجه‌ای که به امور بهداشتی در کشور تخصیص داده شده، در حوزه چاقی هزینه شده است، ادامه داد: باوجود آن نسبت به سال‌های قبل چاقی هم ۲ برابر هم افزایش یافته است.
 
بهرامی گفت: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برنامه های متعددی در سطح کشور مانند المپیاد ورزشی، مدرسه پویا ،کلاس های درس تربیت بدنی، توسعه کلاس های ورزشی و برنامه های دیگر که فقط و فقط در جهت پویایی دانش آموزان انجام داده اند، وجود دارد.
 
وی اظهار کرد: به دلیل سردسیر بودن منطقه ما دانش آموزان کمتر می‌توانند از اماکن مستقر در محیط مدرسه استفاده کنند.
 
معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: درس تربیت بدنی بسیار مهم است چرا که عقل سالم در بدن سالم است؛ اگر دانش‌آموزان ما اضافه وزن و چربی خون داشته باشند، روزهای این دانش آموزان در بیمارستان سپری می شود.
 
بهرامی با تاکید بر اجرای درست درس تربیت بدنی در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی، گفت: به نظر می رسد که مدارس غیر دولتی به اجرای درس تربیت بدنی زیاد بها نمی دهند و این کار به هیچ وجه درست نیست چرا که قریب به ۳۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی درس می خوانند .
 
وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی و تقویت مهارت و نشاط دانش آموزان ضروری است، اظهار کرد: به این موضوع در سند تحول بنیادین اشاره‌ای نشده است بنابراین افزایش مشارکت خانواده ها در اجرای درس تربیت بدنی در مدارس مهم است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.