5

مصرف گیاهان دارویی هم با مشورت پزشک باشد

  • کد خبر : 7712
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۲۲
مصرف گیاهان دارویی هم با مشورت پزشک باشد

یک متخصص طب سنتی با اشاره به افزایش مصرف گیاهان دارویی در روزهای شیوع کرونا، گفت: مصرف گیاهان دارویی باید با توجه به مزاج، بیماری فرد و مشورت پزشک باشد.

ناصر رضایی پور، در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص مصرف گیاهانی مانند زنجبیل، دارچین و هل به عنوان دم کرده، اظهار داشت: اینکه بگوییم یک گیاه دارویی به صورت خاص بر روی کرونا تاثیر دارد غلط است چراکه تا به امروز می بینید که هیچ دارویی برای درمان کرونا وجود ندارد.

این متخصص طب سنتی با عنوان این مطلب که بر اساس یافته های قبلی و خواص شایع این گیاهان مصرف آنها این روزها بسیار زیاد شده است، افزود: توجه به این نکته ضروری است که هیچ یک از این گیاهان دارویی نباید زیاد مصرف شوند چرا که گاهی می توانند نتیجه عکس نیز بدهند بنابراین بهره مندی از مشورت یک پزشک برای مصرف هرگونه گیاهی با خواص دارویی ضروری است.

وی ادامه داد: افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند برای مصرف هر یک از گیاهان دارویی باید به سابقه بیماری خود و میزان داروی مصرفی همچنین مزاج توجه ویژه ای کنند و پس از آن اقدام به مصرف گیاهان دارویی کنند.

رضایی پور افزود: تمامی گیاهان دارویی خواص ضد ویروسی، باکتریایی و درمانی دارند بنابراین طبیعی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر باشند اما همانطور که گفتم باید پس از بررسی با مشورت پزشک و به اندازه مصرف شوند.

۵۰۶۰۱۶۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.