10
در بازدید خبرنگاران مطرح شد؛

صادرات ۲۵ میلیون دلاری مهراصل در سال ۹۸/ خود تحریمی بیش از تحریم‌ها، تولیدکنندگان را اذیت می‌کند!

  • کد خبر : 7829
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۲۷
صادرات ۲۵ میلیون دلاری مهراصل در سال ۹۸/ خود تحریمی بیش از تحریم‌ها، تولیدکنندگان را اذیت می‌کند!
مدیر تولید کارخانجات مهراصل گفت: این مجموعه صنعتی به جهت تنوع محصولات تولیدی در کشور بی‌نظیر است و به جرات می‌توان گفت در حوزه تولید دستگاه‌های تهویه و تبرید هیچ رقیبی در خاورمیانه ندارد.

 
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، دیروز اولین تور رسانه‌ای بازدید از واحدهای صنعتی برتر آذربایجان‌شرقی در سالی که به نام سال «جهش تولید» مزین شده، برگزار شد. در این بازدید که جمعی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های استان حضور داشتند از بخش‌های مختلف کارخانجات مهراصل در شهرک صنعتی شهیدسلیمی بازدید و اطلاعات لازم از طرف مدیر تولید کارخانجات مهراصل ارایه شد.
امید فخیم در حاشیه بازدید، در یک نشست صمیمی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی مجموعه مهراصل گفت: در این مجموعه علاوه بر جداسازی گاز نیتروژه، تولید لوله‌های مسی و عایق‌های برودتی و برج‌های فایبرگلاس، انواع دستگاه‌های تهویه و تبرید اعم از دستگاه‌های تهویه هواپیما و لوکوموتیو، الکتروموتور، چیلر، کوئپیل و فن کویل، کولر گازی، رادیاتورهای صنعتی، و دستگاه‌های هواساز مورد استفاده در بیمارستان‌ها تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
.

 
* صادرات محصولات صنعتی به بیش از ۲۰ کشور
 
وی با متنوع دانستن کشورهای هدف مجموعه، اظهار داشت: در سال ۹۸، علاوه بر صادرات ۱۲ میلیون دلاری کنسانتره مس، انواع محصولات صنعتی تولید شده در مجموعه مهراصل به ارزش ۱۲٫۵ میلیون دلار به بیش از ۲۰ کشور اروپایی، آسیایی و کشورهای همجوار صادر شده است.
 
فخیم، یکی از سیاست‌های مهم مجموعه مهراصل را تامین ارز لازم از محل صادرات محصولات تولیدی برشمرد و افزود: براساس تاکیدات مرحوم مقیمی، صادرات محصولات جهت تامین ارز موردنیاز برای خرید تکنولوژی‌های جدید و تجهیزات صنعتی و نیز حذف وابستگی ارزی مهراصل به خارج از مجموعه همیشه مورد توجه مدیران این واحد صنعتی بوده است.
 
* خودتحریمی، تولیدکنندگان داخلی را اذیت می‌کند
 
مدیر تولید کارخانجات مهراصل در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه خودتحریمی بیش از تحریم‌های خارجی، تولیدکنندگان داخلی را اذیت می‌کند، خاطرنشان کرد: نبود ثبات در بازار ارز و تغییر مداوم قوانین و مقررات، آسیب‌های جدی به تولید و صادرات وارد نموده و بازارهای خارجی را به سرعت از دست تولیدکنندگان ایرانی خارج می‌کند.
 
وی افزایش سفارشات داخلی و نیز اعمال کنترل بیشتر بر واردات بی‌رویه محصولات تولید داخل را از مزایای افزایش قیمت ارز در سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: همه این عوامل باعث شده تا تولید و فروش محصولات صنعتی مجموعه مهراصل در یک سال گذشته به صورت چشمگیری افزایش یابد.
 
فخیم اضافه کرد: با این حال باید اعتراف کنیم گرانی و افزایش قیمت‌ها، فشار زیادی به پرسنل و نیروی کار مجموعه وارد می‌کند. البته مدیران کارخانه برای کاهش این فشارها، دست به اقداماتی زده‌اند که اخذ تسهیلات بانکی ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومانی برای ۸۰۰ نفر از نیروهای کارخانه با ضمانت شخص مدیرعامل از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.
 
* برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۰ برابری ظرفیت تولیدات معدنی
 
مدیر تولید کارخانجات مهراصل همچنین با تشریح طرح‌های در دست اجرای این مجموعه بزرگ صنعتی، تاکید کرد: هم اکنون دو کارخانه جدید در زمینه تولید فن‌های موتوردار و مقاطع برنجی در دست اجراست که سوله‌های این دو مجموعه احداث شده و هر دو در مرحله خرید تجهیزات و تکنولوژی قرار دارند.
 
وی ادامه داد: در زمینه معدن نیز طبق سیاست مدیرعامل مجموعه، افزایش ۱۰ برابری ظرفیت فعلی معدن مس انجرد در اولویت قرار دارد.
 
فخیم در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه مجموعه کارخانجات مهراصل در کل در فضایی به وسعت ۱۹۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی شهیدسلیمی آذرشهر و منطقه آزاد ارس مستقرند، خاطرنشان ساخت: این مجموعه علیرغم داشتن حدود ۸۰ هزار مترمربع سوله، هیچگونه آلایندگی زیست‌محیطی ندارد، با این حال به نسبت نوع محصولات تولیدی، بیش از استانداردهای لازم فضای سبز دارد.
 
شایان ذکر است؛ مجموعه صنعتی و معدنی مهراصل که در سال ۱۳۶۹ از سوی سیدرضا مقیمی شهید صنعت استان راه‌اندازی شده هم اکنون از ۱۴ کارخانه صنعتی و یک واحد معدنی فعال تشکیل یافته و با اشتغالزایی۱۵۸۶ نفری در حوزه تولید لوله‌های مسی، دستگاه‌های تهویه و تبرید فعالیت می‌کند.
.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.