7

بیماران ICU باید توسط متخصص تغذیه مشاوره شوند

  • کد خبر : 7913
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۹
بیماران ICU باید توسط متخصص تغذیه مشاوره شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر ضرورت توجه به دستورالعمل مشاوره بیماران بخش های مراقبت ویژه توسط متخصص تغذیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید فرشاد علامه دبیر کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به نقشه راه توسعه گردشگری سلامت تا سال ۱۴۰۴ و رتبه دهم دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه گردشگری سلامت کشور بر اساس سامانه آواب وزارت بهداشت، گفت: توسعه صنعت گردشگری سلامت ضرورت امروز دانشگاه و کشور است. البته با توجه به شرایط پاندمی کووید ۱۹ برنامه‌های توسعه IPD در کشور چندی است که معلق مانده ولی با توجه به اهمیت آن در ارزآوری و کمک به درآمدزایی بیمارستان‌ها نیاز است برای آینده این حوزه از هم اکنون پیش بینی‌ها و تصمیم سازی های لازم صورت گیرد.

وی افزود: در عین حال پیشگیری از اختلال در ارائه خدمات به بیماران داخلی و پرداخت حق‌الزحمه مناسب به پزشکان و کادر درمانی در بحث گردشگری سلامت، از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه درمان دانشگاه است.

علامه در ادامه بر اهمیت تغذیه مکمل بیماران بخش مراقبت‌های ویژه با محلول‌های گاواژ صنعتی تأکید کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل کشوری تمامی بیماران ICU باید توسط متخصص تغذیه مشاوره شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: ضروری است رؤسای بیمارستان‌ها بر اجرای این مهم نظارت داشته باشند. همچنین بیمارستان‌ها باید فرمولاری گاواژ مشخصی را تنظیم و آن را به ستاد معاونت درمان اعلام کنند.

۵۰۶۳۱۳۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.