11
مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

پرداخت‌های حمایتی سازمان‌های مردم‌نهاد مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

  • کد خبر : 7904
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۲۲
پرداخت‌های حمایتی سازمان‌های مردم‌نهاد مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند
مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در صورت ثبت اطلاعات پرداخت‌های حمایتی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد مشمول معافیت مالیاتی می شوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، حسین فتحی با اشاره به اهمیت شفافیت در بودجه های حمایتی و ظرفیت قانونی بند “ح” تبصره “۱۷” قانون بودجه سال ۹۹ اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون ششم برنامه توسعه که موسسات خیریه نیز جزو آنها می‌باشند که به هر نحو به اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک می‌کنند لازم است حمایت‌های خود را با ذکر مشخصات دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نمایند.
 
وی در خصوص نحوه اقدام توسط دستگاه‌ها و موسسات خیریه در ثبت اطلاعات در سامانه مذکور گفت: پرداخت‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (سانتا /پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک کد ۲۴ رقمی در قسمت “شناسه پرداخت” درج گردد.
 
فتحی ادامه داد: پس از شناسه پرداخت شماره ثبت موسسه خیریه و در خاتمه شماره تلفن همراه رابط موسسه باید در سامانه درج  گردد.
 
مدیرکل تعاون کارو رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: همه دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر نحوی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت می‌کنند مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق حواله‌های الکترونیک سانتا و پایا به عمل آورند.
 
فتحی با بیان ضرورت ثبت اطلاعات در سامانه وزارت تصریح کرد: پس از ثبت اطلاعات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق‌سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت‌کننده قرار دهند.
 
فتحی در پایان خاطرنشان کرد: آن بخش از هزینه‌های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پر داخت می‌شود تنها در صورت ثبت در سامانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=7904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.