7
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

گزارشی از متضرر شدن بیماران از کمبود اکسیژن در آذربایجان‌شرقی دریافت نکرده‌ایم

  • کد خبر : 8028
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۱۲
گزارشی از متضرر شدن بیماران از کمبود اکسیژن در آذربایجان‌شرقی دریافت نکرده‌ایم
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: گزارشی از متضرر شدن بیماری از کمبود اکسیژن با وجود افزایش مصرف، دریافت نشده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پس از شیوع کرونا نیاز به اکسیژن در بیمارستان‌های متعدد بر اساس تعداد بستری‌ها و نیاز، سه تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.
 
وی با اشاره به راه‌های تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، ادامه داد: اکسیژن بیماران از سه طریق تامین می‌شود، سه دستگاه اکسیژن ساز فعال بوده که ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می‌کنند.
 
وی با تشریح امکانات اکسیژن ساز برای بیماران در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، ادامه داد: مخزن ۲۰ تنی هم که ماه قبل که قراردادش بسته شده بود و مقرر بود شهریور ماه از اصفهان برسد، روز گذشته به دستمان رسید؛ ۳۵۰ دستگاه کپسول اکسیژن ۲۰ و ۴۰ لیتری هم داریم.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: با پایین آمدن ساتوریشن، پس از چک کردن مانیتور در صورت نیاز، بالای سر مریض کپسول می‌آوریم، به عنوان نمونه الان ۲۲۰ بیمار کرونایی چه در بخش آی سی یو و چه غیر آی‌سی‌یو بیمارستان امام رضا (ع) بستری شده‌اند، در حالی که ما ۳۵۰ عدد کپسول داشتیم.
 
وی با اشاره به افزایش چهار برابری نیاز به اکسیژن در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، گفت: مخزن ۲۰ لیتری و ۳۰ لیتری اکسیژن نیاز ۱۰ روزه ما را برطرف می‌کند. مجموع اکسیژن مورد نیاز در استان ۱۰ برابر اکسیژن مصرفی در بیمارستان امام رضا و برابر با ۸۰ تن است.
 
وی ادامه داد: مشکل ما این است که در استانمان تولید اکسیژن نداریم و روزانه هشت تن تولید می‌شود و روزانه هشت تن در بیمارستان امام رضای تبریز، اکسیژن مصرف می‌شود، در این مدت در خیلی از جاها اکسیژن نصب کرده‌ایم.
 
صومی خاطرنشان کرد: برای نصب ۱۵ دستگاه اکسیژن ساز در خرداد ماه با شرکتی قرارداد بسته بودیم که فقط دو دستگاه از آن در بیمارستان سینا نصب شده، مشکل شرکت‌ها افزایش سه تا چهار برابری قیمت بوده و شرکت مدعی است که باید دستگاه‌ها با قیمت‌های جدید ارائه شوند، تمامی حرف رئیس بیمارستان امام رضا هم این بود که چرا شرکت تمکین نکرده است.
 
وی در خاتمه متذکر شد: این مشکل به معاون وزیر و به دلیل وجود مشکلاتی به مراجع قضایی هم منعکس شده و پیگیر آن هستیم، شرکت مربوطه قول داده است ابتدا در بناب و ملکان و سپس در تبریز دستگاه‌ها را هم نصب کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8028

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.