10

آنتی بادی لاما سلاحی قوی در مقابله با کووید ۱۹

  • کد خبر : 8177
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۴:۵۷
آنتی بادی لاما سلاحی قوی در مقابله با کووید ۱۹

محققان عنوان می کنند آنتی بادی قدرتمند کروناویروس به دست آمده از لاما می تواند به صورت داروی استنشاقی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آنتی بادی ویژه لاما موسوم به نانوبادی به مراتب کوچک‌تر از آنتی بادی انسانی است و در خنثی سازی کروناویروس به مراتب مؤثرتر است.

محققان دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، لاما را به کروناویروس آلوده کردند و پس از حدود دو ماه سیستم ایمنی بدن حیوان نانوبادی های علیه ویروس تولید کرد.

«یی شیء»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما نانوبادی های در خون این حیوان شناسایی کردیم که رابطه قوی ای با کروناویروس دارد.»

سپس محققان نانوبادی ها را در معرض کروناویروس زنده قرار دادند و دریافتند این نانوبادی می‌تواند ویروس را در میلیون‌ها سلول آلوده به عفونت خنثی سازد.

محققان معتقدند این نانوبادی ها از مؤثرترین نوع انتی بادی درمانی برای کروناویروس بوده و صدها هزار بار مؤثرتر از آنتی بادی‌های انسانی است.

به گفته محققان، این نانوبادی می‌تواند به صورت استنشاقی استفاده شود و به طورمستقیم وارد ریه‌ها شود. از آنجائیکه کروناویروس یک ویروس تنفسی است، نانوبادی می‌تواند آن را در سیستم تنفسی پیدا کرده و به آن بچسبد و مانع از آسیب این ویروس به ریه‌ها شود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

۵۰۶۵۸۴۹

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.