4

تهیه فرهنگ اصطلاحات تخصصی در حوزه حقوق بیمه

  • کد خبر : 8165
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
تهیه فرهنگ اصطلاحات تخصصی در حوزه حقوق بیمه

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس بیمه سلامت از تهیه فرهنگ اصطلاحات تخصصی در حوزه حقوق بیمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالرحیم ترابی گفت: با تخصصی شدن حوزه‌های دانش بشری لزوم تعمیق در هر یک از حوزه‌های کاری بیشتر احساس می‌شود، اما برای مطالعه در هر حوزه‌ای باید نقطه شروع مباحث تخصصی آن را یافت؛ اما این مهم جز با مراجعه به دانشنامه‌ها، دایره المعارف ها و فرهنگ‌های واژگان تخصصی رشته مربوطه ممکن نیست.

وی افزود: از این رو امروزه در اکثر جوامع پیشرفته نگارش دانشنامه‌ها و فرهنگ نامه‌های مرتبط با رشته‌های تخصصی گوناگون رو به فزونی است.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس بیمه سلامت تصریح کرد: حقوق بیمه سلامت به عنوان یکی از زیرشاخه‌های دانش حقوق در کشور ما هنوز در مراحل اولیه نضج و نمو بوده و بدین لحاظ مسیر طولانی برای رشد و توسعه آن متصور است.

وی اظهار داشت: دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت ایران با هدف گام گذاشتن در این مسیر تهیه یک فرهنگ اصطلاحات تخصصی در حوزه حقوق بیمه سلامت را در دستور کار قرار داده است.

ترابی گفت: در تهیه فرهنگ اصطلاحات مذکور تلاش بر این است که مفاهیم حقوقی بیمه سلامت علی الخصوص از منظر قوانین و مقررات کشور مورد توجه قرار بگیرد و در همه موارد مستند، مستدل منابع قانونی و دکترین باشد.

وی تاکید کرد: در گام اول اصطلاحات تخصصی مندرج در بخش تعاریف قوانین و مقررات مهم حوزه بیمه سلامت استخراج و مورد توجه قرار گرفته است و در گام بعد به منظور تکمیل قلمرو موضوعی مجموعه با استفاده از تکنیک‌های پردازش متن واژگان تخصصی مجموعه قوانین و مقررات سازمان استخراج شده است.

ترابی اظهار داشت: تاکنون تعداد ۳۰۱ مدخل به همراه استنادات دقیق به مواد قانونی و دکترین گردآوری و مستند سازی شده است و در گام بعدی تکمیل این پروژه با توجه به تجربیات کشورهای دیگر در حوزه نگارش فرهنگ‌هایی تخصصی حقوق بیمه سلامت در دستور کار خواهد بود.

۵۰۶۶۱۱۷

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.