9
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان:

دمای هوای برخی نواحی آذربایجان شرقی به زیر صفر درجه کاهش می‌یابد

  • کد خبر : 8151
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۶:۲۴
دمای هوای برخی نواحی آذربایجان شرقی به زیر صفر درجه کاهش می‌یابد
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود دو سامانه بارشی به استان در روزهای آتی، خبر داد و افزود: در هفته آینده، همراه با بارش برف در برخی نواحی استان، کاهش دمای محسوسی خواهیم داشت که حتی دمای برخی از شهرستان‌ها به صفر و یا زیر صفر درجه کاهش می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد امیدفر، گفت: امروز و فردا، جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد بود ولی گذر امواج میانی جو در برخی نواحی به ویژه نواحی شرقی استان، بدون تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای، موجب افزایش ابر می‌شود.
 
وی افزود: از روز سه شنبه، نفوذ سامانه بارشی جدید به استان، موجب ناپایداری، ابرناکی و بارش باران به خصوص در نواحی جنوبی و شرقی استان خواهد شد و در ارتفاعات، بارش‌ها به صورت برف، روی خواهد داد.
 
وی با بیان این‌که این سامانه بارشی، روز چهارشنبه، از استان خارج می‌شود، ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه، بار دیگر، جوی نسبتا پایدار در استان حاکم خواهد بود اما از اوایل هفته آینده، سامانه بارشی دیگری که منشا شمالی دارد، وارد استان خواهد شد.
 
امیدفر، بیان کرد: این سامانه بارشی، موجب ناپایداری و کاهش دمای محسوس خواهد شد و انتظار می‌رود که بارش‌های هفته آینده در برخی شهرهای استان، به صورت برف روی دهد.
 
وی در خصوص وضعیت دمایی شهر تبریز نیز، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، تبریز در گرمترین زمان، دمای ۱۳ درجه بالای صفر و در سردترین زمان، دمای شش درجه بالای صفر را تجربه کرده است؛ دمای فعلی تبریز نیز، ۹ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته، یک درجه کاهش یافته است.
 
وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با دمای ۱۷ درجه بالای صفر، گرمترین شهر استان و سراب با دمای دو درجه بالای صفر، سردترین شهر استان بوده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.