8
اعضای صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

عواملی از درون وزارتخانه، بدنبال عقیم گذاشتن اصلاح آیین‌نامه‌های صندوق هستند!

  • کد خبر : 8312
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۷
عواملی از درون وزارتخانه، بدنبال عقیم گذاشتن اصلاح آیین‌نامه‌های صندوق هستند!
نامه سرگشاده اعضا شاغل و بازنشسته صندوق بازنشستگی آینده‌ساز، خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز 21 آبان ماه، به انضمام اسامی 750 نفر از امضا کنندگان و تایید کنندگان نامه به دفتر وزیر تحویل داده شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این نامه، اصلی‌ترین خواسته اعضا صندوق بازنشستگی آینده‌ساز‌، بهره‌مندی از قوانین کار و تامین اجتماعی و دیگر قوانین حمایتی نظام همانند دیگر کارگران و بازنشستگان سراسر کشور اعلام شده است که این قوانین، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اصلاح اجحافات گسترده در حقوق ماهانه بازنشستگان، بهره‌مندی از قوانین کار و تامین اجتماعی همچون ماده ۷۶ قانون بازنشستگی سخت و زیان‌آور را شامل می‌شوند.
 
در این نامه آمده است:
 
“جناب آقای دکتر شریعتمداری
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی
 
با سلام و عرض ادب
احتراما ضمن تشکر از اهتمام آن وزیر محترم و  وزارتخانه متبوعه در تدوین و تصویب اساسنامه جدید صندوق بازنشستگی آینده‌ساز طبق قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی که پس از تصویب نهایی آن توسط ریاست محترم جمهوری، بارقه‌های امید را در دل‌های تک تک اعضا این صندوق روشن نموده و همانطوری‌که مستحضر می‌باشید؛ اعضا این صندوق بازنشستگی بویژه کارگران شاغل و بازنشسته آن سال‌ها بدلیل نادیده گرفته شدن مصوبات مجلس و تبصره‌های ١-٢-۴  ماده ١١ قانون تشکیل وزارت بهداری و قوانین کار و تامین اجتماعی و سایر بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حمایتی نظام جمهوری اسلامی از سوی صندوق آینده‌ساز با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان بوده‌اند. با امیدواری به استقرار قانون در صندوق، مطالبات قانونی خود را تا اجرای اساسنامه جدید مسکوت نموده و با مشکلات کمرشکن کنار آمدند و دم نزدند تا اجرای قانون در صندوق به تعویق نیافتد.
 
اما متاسفانه با گذشت ۸ ماه از ابلاغ اساسنامه جدید و علیرغم نص صریح مفاد اساسنامه جهت اصلاح آیین‌نامه‌ها، اینک نه فقط تلاش‌های مورد انتظار توسط آن وزارتخانه صورت نمی‌گیرد، بلکه متاسفانه شاهد این هستیم که عواملی از درون وزارتخانه با خلق دستورالعمل‌هایی کاملا خلاف مفاد اساسنامه، با خریدن وقت بدنبال عقیم گذاشتن اصلاح آیین‌نامه‌ها هستند.
 
به نظر می‌رسد؛ انبوه مطالبات انباشته شده اعضا و میزان خسارات مادی و معنوی آنان از عدم اجرای قوانین نظام جمهوری اسلامی به طور صحیح به اطلاع وزیر محترم رسانده نمی‌شود و وزیر محترم در جریان نیستند که صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در حق شاغل و بازنشسته خود مرتکب چه ظلم‌ها و ستم‌هایی می‌شود که به هیچوجه شایسته نیست.
 
بنابراین از آن مقام محترم استدعا داریم، در خصوص پایان دادن به محرومیت چندین ساله اعضا صندوق بازنشستگی آینده‌ساز از قوانین حمایتی نظام جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اجرای قوانین و مقررات ذکر شده در اساسنامه قانونی جدید و پیرو فرجه داده شده آن مقام محترم وزارت، دستورات ویژه و فوری صادر تا کلیه آیین‌نامه‌های صندوق حداکثر تا پایان آبانماه ٩٩ و براساس قوانین تامین اجتماعی، قانون کار و بخشنامه‌های حمایتی دولت اصلاح و اجرا گردانند.
 
با تشکر
اعضا صندوق بازنشستگی آینده‌ساز”
 
لازم به ذکر است؛ براساس مصوبه هیأت دولت، نظارت کلان و مسئولیت صندوق از ابتدای امسال به وزارت کار محول شده است.
 
گفتنی است اعضا صندوق بازنشستگی آینده ساز عمدتا کارگران شاغل و بازنشسته کارخانجات بزرگی همچون (مجموعه تراکتورسازی و ماشین سازی تبریز، کمباین سازی، لیفتراک سازی، هپکو، آذرآب و ماشین سازی اراک و مجموعه بزرگ ایرانخودرو و سایپا تهران) هستند که یک سوم از اعضا ۱۵۰۰۰ نفری صندوق در تبریز سکونت دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.