12
معاون وزیر راه:

جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تبریز از مزیت‌های آزادراه تبریز- سهند است

  • کد خبر : 8447
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۸:۳۱
جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی تبریز از مزیت‌های آزادراه تبریز- سهند است
معاون وزیر راه گفت: آزادراه تبریز- سهند ظرفیت گردشگری شهرستان اسکو را افزایش خواهد داد.

به گزارش آژانش خبری تبریزمن، دکتر طاهر خانی در بازدید از آزاد راه تبریز – سهند با اعلام این خبر گفت: یکی از سیاست‌های شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تسهیل دسترسی شهرهای جدید به شهر مادر می‌باشد و آزادراه تبریز – سهند نیز در این راستا در دو سال اخیر و در دولت دوازدهم فعالیت ویژه‌ای داشته است.
 
وی با اشاره به این که آزادراه تبریز- سهند تاثیر منطقه‌ای خواهد داشت گفت: آزاد راه تبریز- سهند علاوه بر شهرستان اسکو، در حوزه توسعه گردشگری نیز، روستای تاریخی کندوان را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
معاون وزیر راه، افزایش ظرفیت مسکونی شهر جدید سهند  را از دیگر مزیت‌های این آزادراه برشمرد و گفت: افتتاح آزادراه تبریز – سهند توسعه ساخت وساز را در شهر سهند موجب شده و به تعادل‌بخشی بازار مسکن بویژه در کلانشهر تبریز کمک خواهد کرده و با برنامه‌ریزی‌های مناسب، از توسعه بی‌رویه حاشیه‌نشینی تبریز جلوگیری می‌کند.
 
طاهرخانی به مشکلات پروژه آزادراه نیز اشاره کرد و گفت: آزادراه تبریز – سهند به عنوان یکی از پروژه‌های مشارکتی جزو پروژه‌های متوقف بود که چند مشکل اساسی از جمله تامین مالی پروژه و تملک مسیر داشت که با تلاش همکاران در مجموعه شرکت عمران شهر جدید سهند تملک و آزادسازی ۹ کیلومتر مسیر با تامین اعتبار مرتفع و به یاری خداوند در طول دو سال اخیر پروژه با حداکثر ظرفیت کار شده و متوقف نشده است.
 
مدیرعامل شرکت مادر به مشخصات فنی پروژه پرداخت و افزود: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های خاص پروژه، بحث مسافت بوده که زمان جابجایی مسیر ۲۰ کیلومتری از اتوبان شهیدکسایی تا میدان شهیدباکری شهر جدید سهند را به ۱۰ دقیقه کاهش خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: آزادراه تبریز-سهند با ۶ خطه بودن و ۷ پل بزرگ در کاهش تصادفات و انرژی نقش بسزایی داشته و بارترافیکی سایر مسیرهای جایگزین را تقلیل داده و نقش توسعه‌ای را در منطقه ایفا خواهد کرد.
 
در این بازدید که رحمانی و توکلی اعضای هیئت‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به همراه مصطفوی؛ رییس هیئت مدیره و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید سهند حضور داشتند در مورد پروژه‌های پیش‌روی شرکت عمران بحث و بررسی شده و در خاتمه از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن، مساجد، مدارس، پارک‌ها، کتابخانه مرکزی سردار شهیدسلیمانی و آماده‌سازی محله گلشهر در فاز ۴ بازدید به عمل آمد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.