4
انتقاد اعضای شورا در قبال عدم ایمنی جان کارگران تنظیف؛

باید قرارداد پیمانکارانی که به وظایف خود عمل نمی کنند لغو شود

  • کد خبر : 8526
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۰۶
باید قرارداد پیمانکارانی که به وظایف خود عمل نمی کنند لغو شود
موضوع بررسی رسیدگی به جان باختن تعدادی از پاکبانان شهرداری تبریز از جمله بخش های جالب توجه جلسه امروز شورای شهر بود که علیرغم عدم طرح در دستورجلسه، با پیشنهاد فریدون بابایی اقدم مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز درباره فوت کارگران تنظیف گفت: وقتی راننده با سرعت ۱۱۰ کیلومتر چند متر مانده به چهارراه، پاکبان ما را زیر می‌گیرد ما چه حرفی می‌توانیم داشته باشیم!؟
 
علیرضا اصغری افزود: این در حالی است که کلاس‌های آموزشی برای همه کارگران برگزار شده و گواهی لازم را دریافت نموده‌اند تا در کار خویش موارد ایمنی را رعایت کنند.
 
وی ادامه داد: جی.پی.اس خودرو نشان می‌داد که آن محل قبلاً تمیز شده بود و نیاز به تمیزکاری نداشته است اما در اینکه پاکبان، جان خود را از دست می‌دهد ما بی تفاوت نبوده و برای ایمنی پاکبانان تجهیزات اختصاص یافته است.
 
اصغری با بیان اینکه بعضاً شهروندان نیز رعایت نمی‌کنند تاکید کرد: وقتی زباله‌ها را روی ماشین می‌گذارند و پس از طی مسافت بر زمین می‌افتد پاکبان مجبور به تنظیف محل حتی در وسط معبر می‌گردد پس اگر بخواهیم ایمنی کارگران را فراهم کنیم، باید شهروندان هم رعایت کنند.
 
▪️در دنیا از پرچم هوایی که در دست می‌گیرند استفاده نمی‌شود!
 
شهرام دبیری پس از اظهارات مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: من شخصاً از توضیحات شما قانع نشدم و باید ببینیم که پیمانکاران چقدر وسایل ایمنی دارند زیرا فرهنگ ایمنی کار در جامعه جا نیفتاده و در دنیا پرچم هوایی که در دست می‌گیرند استفاده نمی‌شود!
 
▪️نمی‌دانیم ارزش جان انسان برای‌مان مهم است یا برند تمیزی شهر تبریز!؟
 
عبدالله تقی‌پور هم گفت: ما استفاده از تکنولوژی‌های نوین را بلد نیستیم، نمی‌دانیم ارزش جان انسان برای‌مان مهم است یا برند تمیزی شهر تبریز!؟ چرا در این حوزه مقاومت می‌کنیم؟
 
 
فریدون بابایی اقدم نیز صراحتاً از مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری به عنوان متولی و مسئول حفاظت از جان پاکبانان خواست تا درباره علت فوت کارگر تنظیف توضیح دهد!
 
▪️وقتی شورا نظارت خود را کنار می‌گذارد چنین صحنه‌هایی اتفاق می‌افتد
 
محمدحسن اسوتچی نیز با اشاره به اینکه ریشه قضیه درگذشت کارگر تنظیف به نظارت شورا بر می‌گردد، گفت: وقتی شورا نظارت خود را کنار می‌گذارد شاهد چنین صحنه‌هایی می‌باشیم، چرا از یقه پارکبان می‌گیریم و از او تعهد می‌گیریم که فلان کار را نکن… چرا نظارت نداریم؟
 
وی با ذکر این نکته که خودمان هم با سرعت زیاد می‌رویم و دیگران را مقصر ندانیم افزود: مثلاً در منطقه ۱۰ کارگران با قبول خطرات فراوان در زیرگذرها کار می‌کنند، شفاف‌سازی کنید که نظارت برعهده چه کسی می‌باشد؟ به هر قیمتی نباید کارگران جان خود را از دست دهند.
 
▪️خواهش دارم با پیمانکاران برخورد شدید صورت گیرد
 
غلامحسین مسعودی ریحان نیز گفت: فرض کنیم یک روز شهرداری تعطیل شود چه اتفاقی می‌افتد؟ پیمانکارانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند باید قرارداد آنها را لغو کنید تا برای دیگران هم عبرت شود.
وی با ذکر این نکته که تمام کارها را به پیمانکار می‌سپارند، اضافه کرد: فوت کارگر در هر منطقه شهرداری اتفاق افتاده است باید با پیمانکار آن منطقه برخورد داشته باشید، پس خواهش دارم با پیمانکاران برخورد شدید صورت گیرد.
 
در پایان این بخش و به پیشنهاد رئیس شورا مقرر شد تا مدیران شهری برای اقناع منتخبان مردم درباره جان کارگران، در دو هفته آتی توضیحات کاملی را در صحن شورا ارائه نمایند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.