9
گزارش

مسکن جماران بعد از ۲۲ سال منجر به سرپناه نشد

  • کد خبر : 8611
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۳۳
مسکن جماران بعد از ۲۲ سال منجر به سرپناه نشد
اعضای تعاونی مسکن جماران بعداز گذشت ۲۲ سال خانه دار نشده اند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از مهر؛ آناهیتا رحیمی: پروژه‌های یاس ۲ مرزداران، امیدیه و جماران، پروژه‌هایی که با وعده ساخت مسکن وارد صحنه شدند اما حالا خبری از یک سقف ایمن نیست و به لطف برخی مشکلات، اتمام واحدهای مسکونی سالهاست به یک وعده توخالی تبدیل شده است.
 
تک تک اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران، با وجود پرداخت مبالغی برای خرید واحد مسکونی، سالهاست چشم انتظار رسیدن به واحد مسکونی خود مانده‌اند و اتمام ساخت همین واحدهای مسکونی به یک گره کور تبدیل شده است و به این زودی زود رفع نخواهد شد.
 
▪️زمین‌های مسکونی به شرکت دیگر واگذار شده
 
مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن جماران گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۰ تأسیس شده است که اعضای آن متشکل از بسیجیان فعال، جانبازان و خانواده شهدا هستند که این شرکت، اقدام به جذب اعضا کرده است.
 
ناصر طباطبایی افزود: این شرکت از سال ۱۳۷۸، اقدام به جمع آوری پول از اعضا کرده است و در سال ۱۳۸۲، شرکت تعاونی مسکن بسیج، نام خود را به شرکت تعاونی مسکن جماران تغییر داده است.
 
وی ادامه داد: طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲، ۵۷ هزار متر زمین در دست داشتیم که هیئت مدیره به شرکت دیگری به اسم توسعه سرمایه گذاری بسیجیان واگذار کرد؛ این در حالی است که واگذاری به شرکت دیگر تخلف محسوب می‌شود و در حال حاضر اقدام به شکایت کرده و در حال رسیدگی است.
 
▪️این شرکت از سال ۱۳۷۸، اقدام به جمع آوری پول از اعضا کرده است
وی افزود: مدیران در طی سال‌های مدیریت خود، تنها به خرید و فروش اقدام کرده‌اند در حالی که صلاحیت شرکت، خرید و فروش نیست بلکه صلاحیت شرکت، خرید زمین و احداث آن است.
 
▪️بلاتکلیفی ۵ هزار اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران
 
به گفته مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن جماران، در سال ۱۳۸۳، تمامی اعضا مبالغ خرید واحد را به طور کامل پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر حدود ۵ هزار نفر، چیزی در دست ندارند و حتی به مرحله انتخاب واحد خود نیز نرسیده‌اند.
 
وی افزود: شهرداری در سال ۱۳۸۷، قراردادی مبنی بر تحویل ۶ هکتار زمین مسکونی را منعقد کرده بود و در قبال دریافت کامل هزینه‌ها، تاکنون زمین‌های مسکونی را تحویل نداده است.
 
▪️نواقص موجود در پروژه امیدیه
 
طباطبایی با اشاره بر نواقص موجود در پروژه امیدیه توضیح داد: شرکت تعاونی مسکن جماران بالغ بر ۳ هزار میلیارد منابع مالی دارد اما متأسفانه برخی از مسئولان و ادارات به خصوص شهرداری مناطق ۳ و ۵ تاکنون به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
 
شهرداری در سال ۱۳۷۸، قراردادی مبنی بر تحویل ۶ هکتار زمین مسکونی را منعقد کرده بود و در قبال دریافت کامل هزینه‌ها، تاکنون زمین‌های مسکونی را تحویل نداده است
 
وی افزود: مسکن و شهرسازی نیز در سال ۱۳۸۷، قراردادی مبنی بر تحویل ۸۰ هزار هکتار زمین مسکونی منعقد کرده است که تنها ۴۰ هزار هکتار از زمین‌ها را تحویل داده است.
 
وی گفت: از مسئولان تقاضا داریم تا حمایت خود را از ما دریغ نکنند تا باقی واحدها نیز به دست صاحبان خود برسد.
 
مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن جماران ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ به دستور دادستان، توقف عملیات شرکت به تمامی ادارات ابلاغ شده و ادارات از هرگونه خدمات خودداری کرده‌اند که خسارات، ضرر و زیان جبران ناپذیری به اعضای شرکت وارد کرد که کمترین آن نابود شدن ارزش مبالغ واریزی اعضا به حساب شرکت بر اساس تورم روز افزون بود.
 
وی توضیح داد: با کمک و مساعدت و پیگیری حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده معزز ولی فقیه در استان و دکتر خلیل الهی رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی و جناب موقری این توقف رفع شد و به ادارات ذی‌ربط ابلاغ گردید و با این ملاک که از جمله قوه قهریه محسوب می‌شود باید تمامی عوارضات شهرداری بر اساس سال ۱۳۸۶ محاسبه شود ولی علی‌رغم مصوبات انجام شده شهرداری منطقه ۵ عوارض را به نرخ سال ۱۳۹۹ محاسبه می‌کند که امید است با مساعدت شهردار تبریز، این موارد مرتفع خواهند شد.
 
وی گفت: شرکت، علاوه بر منابع مالی، املاک و زمین‌هایی دارد که با برنامه ریزی و طراحی‌هایی که در این یک سال انجام داده‌ایم با همت و حمایت مسئولین امر بی شک تمامی اعضای شرکت منتفع خواهند شد.
 
وی گفت: اعضای این شرکت با توجه به اینکه همه از اقشار ایثارگر هستند از سال ۱۳۸۲ تا به امروز صبر و تحمل نموده و شاهد ناملایمت‌ها و تبعیض‌های رفتاری نیز بوده‌اند و حال بعد از گذشت چندین سال به نمایندگی از اعضای صبور، مظلوم و ستم‌دیده جماران عرض می‌کنم نیاز به ریالی کمک از طرف مسئولین استانی نداریم و تمامی خواسته‌هایمان بر اساس قانون می‌باشد.
.
 
 
وی در پایان افزود: از رئیس دادگستری استان تقاضا داریم با ریاست خودشان کارگروهی استانی جهت حل مشکلات اعضای این شرکت تشکیل دهند تا سریع‌تر به نتیجه برسیم با این تورم و گرانی‌های مسکن، بیش از این اعضای شرکت تحمل گذشت زمان را ندارند اگر قرار باشد برای هر مورد پرونده حقوقی یا قضائی تشکیل بدهیم باید سه سال منتظر نتیجه آن بمانیم؛ ولی آماده‌ایم با مصالحه و همکاری ادارات این مسائل را حل و فصل نمائیم حتی پرونده ۵۷ هزار متری پشت زندان را نیز می‌توان با مصالحه حل و فصل نمود تا حقوق اعضای این شرکت از بین نرود و لازمه این موارد حمایت قاطع فرماندهی سپاه استان و مسئولین استانی است.
 
▪️عدالت رعایت نشده است
 
یکی از اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران گفت: این شرکت در سال ۱۳۷۰ تأسیس یافته است که از سال ۱۳۸۰ به بعد پروژه عزیزی ولیعصر و پروژه جماران بود که با قیمت نازل حدود ۳ و نیم میلیون تا ۶ میلیون، مردم خریداری می‌کردند.
 
حیدرزاده ادامه داد: تاکنون برای خرید واحد در پروژه امیدیه ۲۷ میلیون واریز کرده‌ام که تنها ۴ واحد از این پروژه ساخته شده است و باید گفت که عدالت به هیچ وجه رعایت نشده است‌.
 
عضو شرکت تعاونی مسکن جماران گفت: در حال حاضر تقاضای ما از مسئولین این است که شرایطی را فراهم کنند تا اعضا، محل انتخابی واحدهای خود را عملیاتی کنند.
 
▪️موفق به انتخاب واحد خود نشده‌ام
 
یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران گفت: پول واحد را واریز کرده‌ام اما متأسفانه تاکنون بعد از این همه سال، موفق به انتخاب واحد خود نشده‌ام.
 
امیری افزود: در حال حاضر هیچ زمینی در شرکت تعاونی برای ما وجود ندارد و در حال حاضر حدود هزار نفر هستیم که تا کنون موفق به انتخاب واحد خود نشده‌ایم.
 
وی ادامه داد: تنها جوابی که در این مدت شنیده‌ایم، نبود منابع و نقدینگی در این شرکت و وجود مشکلاتی با شهرداری تبریز است که اگر این مشکل رفع شود مشکل شما نیز رفع خواهد شد.
.

 
عضو شرکت تعاونی مسکن جماران گفت: اکنون هیچ واحد انتخابی برای اعضای این شرکت تعاونی وجود ندارد و تاکنون نیز چیزی به ثبت نرسیده است.
 
یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران نیز گفت: در سال ۱۳۸۵ اقدام به ثبت نام کرده و تا سال ۱۳۸۶ نیز، حدود ۱۴ میلیون واریز کرده‌ام.
 
گلباز ادامه داد: در سال ۱۳۸۶، در پروژه یاس ۲، واحد خود را انتخاب کرده‌ام و تا سال ۱۳۹۲ نیز، مبلغ واریزی به ۳۴ میلیون رسیده است اما هم‌چنان پروژه ناتمام باقی مانده است.
 
▪️مجبور به فروش واحد خود شده‌ام
 
وی افزود: چندین سال بود که اجاره نشین بودم و بعد از اینکه صاحب‌خانه، مبلغ اجاره را افزایش داد مجبور شدم واحد نیمه تمام خودم را فروخته و یک واحد با قیمت پایین‌تری خریداری کنم.
 
وی گفت: در حالت فعلی پروژه بیست طبقه یاس ۲، هم‌چنان نیمه کاره باقی مانده و تنها چند طبقه از آن ساخته شده است.
 
گلباز در پایان گفت: در اواخر در پی این برنامه بودند که خود اعضا پروژه و برج‌ها را با هزینه شخصی و به صورت هیئت امنایی به اتمام برسانند؛ بودجه‌ای که ۱۵ سال گذشته برای ساخت مسکن صرف می‌شد آیا در حال فعلی بعد از ۱۵ سال، این بودجه جوابگوی ساخت مسکن خواهد بود یا خیر؛ در حالی که این از توان اعضا خارج است.
 
حالا همین پروژه‌ها به یک گره کور تبدیل شده است که تنها چاره آن حل و فصل تمام موانع و مشکلات پیش رو هست تا تمام اعضای شرکت تعاونی مسکن جماران، به واحدهای مسکونی خود برسند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.