7

کاهش ۱۵درصدی اهدای خون دراستان مرکزی/مردم یاریگر انتقال خون باشند

  • کد خبر : 8713
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کاهش ۱۵درصدی اهدای خون دراستان مرکزی/مردم یاریگر انتقال خون باشند

اراک- مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: مردم در روزهای کرونایی این اداره کل را در امر اهدای خون را یاری کنند.

فاطمه سادات مهدویانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع موج سوم کرونا و محدودیت‌های کرونایی تردد مردم در سطح شهر و به تبع آن مراجعه افراد به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز تعطیلی‌ها از هفته آینده و اعمال محدودیت‌های بیشتر از مردم انتظار می‌رود اهدای خون را در این شرایط جز فعالیت‌های ضروری مد نظر قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز است.

به گفته وی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در مراکز انتقال خون استان تمامی پروتکل‌ها به خوبی رعایت شده و به مردم این اطمینان خاطر داده می‌شود که هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. در بدو ورود اهدا کنندگان تب سنجی، ضدعفونی دست‌ها و… انجام می‌شود.

وی با توجه به نیاز مراکز درمانی به فرآورده‌های خونی، از مردم درخواست کرد که برای امر خداپسندانه اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا بتوان به درمان بیماران کمک کرد.

به گفته مهدویانی پذیرش اهدا کنندگان در مرکز انتقال خون شهید شیرودی در شهر اراک صبح‌ها از ساعت ۱۳-۸ و عصر ساعت ۱۹-۱۴ و در شهر ساوه صبح‌ها از ساعت ۱۳- ۷ و در شهرستان‌های دلیجان، خمین، آشتیان و محلات یک روز در هفته انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در مهر ماه سال جاری ۲ هزار و ۴۷۲ نفر موفق به اهدا خون شدند که ۱۳۷ نفر اهدا کننده خانم، ۷۳۹ نفر اهدا کننده باسابقه، ۳۰۲ نفر نیز اهدا کننده بار اول و یک هزار و ۴۲۶ نفر نیز اهدا کننده مستمر بودند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ۳۳ نفر از بهبود یافتگان کرونا به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷ نفر توانستند پلاسمای خون را اهدا کردند.

مهدویانی ادامه داد: افراد بهبود یافته از کووید ۱۹ یک ماه پس از بهبودی کامل می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه و پلاسما خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مردم از طریق سامانه نوبت دهی اینترنتی nobatdehi.ibto.ir می‌توانند پس از ثبت نام در امر اهدای خون اقدام کنند.

۵۰۷۳۸۷۱

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=8713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.