22
در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از دوم آذر آغاز شد؛

انجام آزمایشات با کیت‌های تشخیصی سریع کرونا در محلات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 9120
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
انجام آزمایشات با کیت‌های تشخیصی سریع کرونا در محلات آذربایجان شرقی
انجام آزمایشات با کیت‌های تشخیصی سریع کرونا در محلات آذربایجان شرقی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عملیاتی می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آیین شروع به کار “طرح حاج قاسم سلیمانی” با تشریح اهدف کلان طرح مشترک سپاه و دانشگاه علوم پزشکی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: طرح مشترک محله محور و خانواده محور وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا، دوم آذرماه، با نام “طرح شهید حاج قاسم سلیمانی” در آذربایجان شرقی، کلید خورد.
محمد حسین صومی، هدف اصلی طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی عنوان کرد و از مشارکت بسیج، محله و خانواده محور بودن، منطبق بر نظام شبکه بهداشتی درمانی، جلب مشارکت مردمی، رعایت موازین کنترل عفونت، ارایه فعال خدمات و مراقبت‌ها، جلب همکاری بین بخشی، بهره‌گیری از ظرفیت برنامه “هر خانه یک پایگاه سلامت “استفاده از فن آوری‌های نوین به عنوان نقاط قوت این طرح، یاد کرد.
وی در ادامه تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری را ۷ راهبرد مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی، عنوان کرد.
صومی با تاکید بر اینکه این طرح ملی در هماهنگی با ستاد استانی کرونا انجام خواهد شد، از اجرای موفق طرح اعمال محدودیت‌ تردد بین شهرها و تردد شبانه خبر داد و از همراهی مردم فهیم و فرهیخته استان در رعایت پروتکل‌های اعلامی طرح، قدردانی و خاطر نشان کرد: مراجعه بدون واهمه مبتلایان به کرونا به بیمارستان‌ها برای شروع فرایند درمان، علامت خوبی است و در بهبود مبتلایان سهم عمده‌ای دارد.
وی در ادامه افزود: کنترل بیماری با همراهی مردم و انجام طرح‌های مشترک و فراگیر و اجرای مصوبات ملی و استانی کرونا محقق خواهد شد؛ تا آخر هفته کیت‌های رپید تست به استان خواهد رسید و از هفته آینده آزمایشات با کیت‌های تشخیصی سریع کرونا در محلات در قالب همین طرح انجام و با بیماریابی سریع و قرنطینه و نظارت مد نظر طرح بررعایت قرنطینه مبتلایان بی‌علامت، انتظار قطع زنجیره انتقال ویروس را داریم.
معاون همانگ کننده سپاه عاشورا نیز در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج، از تلاش ۹ ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیروهای بسیج با مدافعان سلامت در این کارزار و مبارزه با ویروس منحوس کرونا قدردانی کرد.
سرهنگ الیاس گل محمدزاده تاکید کرد: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کووید ۱۹ بوده و بی‌شک، کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.
علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با ارائه‌ی گزارشی از اجرای موفق طرح دولت در اعمال محدودیت‌های ترددی در طول دو روزی که طرح شروع شده است، از همکاری صنوف و همراهی و مردم با فرهنگ استان به عنوان نقطه امید برای توقیق طرح وکنترل پیک بیماری در استان، تعبیر کرد.
وی با تاکید بر اینکه ستاد استانی کرونا پشتیبان راهبردهای طرح مشترک دانشگاه و سپاه در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: همه مکلف به همکاری برای کنترل یک بیماری خطرناک هستیم، چه اسم اداره یا سازمانی در طرحی آمده باشد و چه نیامده باشد، کمک به هم نوع و نجات یک انسان، وظیفه‌ی شهروندی ما، فارغ از وظایف اداری و سازمانی است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: به عنوان کسی که تجربه‌ی تدریس درس مدیریت بحران در دانشگاه‌های استان را دارم، تاکید می‌کنم، مدیریت بحران‌هایی که در جوامع مختلف ایجاد می‌شود، اگر بر مبنای مدیریت جامعه محور و محله محور نبوده و از نیروهای مردمی و داوطلب کمک گرفته نشود، مدیریت موفقی نخواهد بود، به خصوص در مدیریت کرونا که همکاری همه جانبه اجتماعی را می‌طلبد.
حمید حسین‌پور افزود: جمعیت هلال احمر با تمام نیروها و داوطلبان مجموعه در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی همکاری می‌کند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با تبیین عملیاتی و اجرایی طرح از آماده شدن پکیج آموزشی، شرح وظایف و فرم‌های لازم نظارتی و مراقبتی برای همکاران مشارکت کننده در طرح از ادارات مختلف استان خبر داد.
عباسعلی درستی گفت: شروع طرح با مشارک فرمانداران شهرستاهای استان، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها، مدیران سازمان هلال احمر استان و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان تبریز و شهرستان‌های استان از روز گذشته، کلید خورد.
دکتر مردی، رییس مرکزبهداشت شهرستان تبریز نیز از شروع طرح با هماهنگی فرماندهان سپاه ناحیه غدیر و سپاه ناحیه امامت برای آغاز به کار فاز عملیاتی طرح از دو محله تبریز خبر داد.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مسئولین شبکه‌های شهرستان‌های اهر و میانه از طریق وب کنفرانس، اقدامات و هماهنگی‌های انجام شده برای شروع فاز عملیاتی طرح مشترک مبارزه با همه گیری کرونا در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را تشریح کردند.
آیین شروع به کار طرح حاج قاسم سلیمانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرماندهان سپاه و بسیج استان (سپاه عاشورا، سپاه ناحیه امامت، سپاه ناحیه غدیر و فرمانده بسیج جامعه پزشکی استان )، مسئولان ادارات فرمانداری، شهردار کلانشهر تبریز و مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه و با مشارکت فرمانداران شهرستان‌های استان، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها و مدیران شهرستانی هلال احمر و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، از طریق وب کنفرانس، برگزار شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9120

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.