2
مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های آذربایجان‌شرقی:

تالاب‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت آبی خوبی هستند

  • کد خبر : 9209
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
تالاب‌های آذربایجان‌شرقی در وضعیت آبی خوبی هستند
مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب‌های آذربایجان‌شرقی گفت: از لحاظ وضعیت آبی، امسال تالاب‌های استان در شرایط خوبی به سر می برند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، یداله آذرهوا افزود: تراز آبی تالاب بین المللی قوری گول در شهرستان بستان آباد  عدد ۱۹۱۲.۲۱ متر را نشان می دهد که نسبت به زمان مشابه سال قبل  ۲۲ سانتی متر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: از نظر وسعت هم ۹ هکتار بر مساحت آبی این تالاب نسبت به زمان مشابه سال قبل افزوده شده است.
وی ادامه داد: همچنین تالاب قره قشلاق شهرستان بناب  که یک تالاب مصب رودخانه ای و متکی به جریانات سطحی رودخانه های تغذیه کننده می باشد،  از لحاظ  شرایط آبی وضعیت مساعدی دارد.
آذرهوا گفت: در زمان حاضر افزون بر یک هزار هکتار از عرصه های تالابی قره قشلاق با عمق متوسط ۳۰ سانتی متر پوشیده از آب می باشد.
وی ابراز امیدواری کرد با شروع بارش های فصلی و لحاظ حقابه های مد نظر بر حجم جریانات ورودی به تالاب های استان افزوده شده و امسال شاهد بهبود هرچه بیشتر شرایط آبی آنها باشیم.
وی همچنین در خصوص ورود پرندگان مهاجر به آذربایجان شرقی نیز گفت: امسال با توجه به گرم بودن وضعیت آب و هوایی منطقه و عرض های شمالی و دیر شروع شدن فصل سرما مهاجرت پرندگان با تاخیر مواجه شده است.
مسئول دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های آذربایجان شرقی گفت: این موضوع باعث شده تا حرکت پرندگان به سمت تالاب های استان نیز با تاخیر همراه شود، اما رفته رفته بر تعداد پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی ورودی به تالاب های استان  افزوده می شود.
وی اظهار کرد: از جمله پرندگانی که با شروع فصل مهاجرت وارد تالاب های قره قشلاق و قوری گول شده اند، را می توان انواع اردک ها، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، غاز خاکستری، خوتکا، تنجه، کشیم و درنا نام برد که با سرد تر شدن هوا در عرض های شمالی رفته رفته بر تعداد آنها افزوده می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۲ تالاب قوری گول در بستان آباد به فاصله ۶۰ کیلومتری شرق تبریز و قره قشلاق شهرستان بناب در ضلع جنوب شرقی دریاچه ارومیه و فاصله ۱۱۰ کیلومتری تبریز است

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.