5

راه اندازی مرکز اهدای پلاسما کردستان در آذر ماه جاری

  • کد خبر : 9221
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۱۲
راه اندازی مرکز اهدای پلاسما کردستان در آذر ماه جاری

سنندج- مدیرکل انتقال خون استان کردستان از راه اندازی مرکز اهدای پلاسما این استان در آذر ماه جاری خبر داد.

محمدسعید کریمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مردم نوع دوست کردستان در امر خداپسندانه اهدا خون جایگاه ویژه ای در کشور دارند و هم اکنون با وجود شرایط کرونایی شاهد تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی در استان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر دو مرکز انتقال خون در استان و در شهرهای سنندج و سقز فعالیت دارند که سالانه حدود ۳۰ هزار واحد خونی در این دو مرکز جمع آوری به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال و مشارکت گسترده مردم خیرخواه استان و با توجه به نیاز استان امور مرتبط با راه اندازی مرکز پلاسما را پیگیری کردیم و خوشبختانه در آذرماه جاری این مرکز راه اندازی خواهد شد.

کریمیان اظهار کرد: با احتساب تجهیزات خریداری شده برای این مرکز تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است و با راه اندازی این مرکز کمک شایان توجهی به بیماران انعقاد خونی خواهد شد.

وی افزود: در این مرکز همچنین می‌توان از بهبود یافتگان کرونا که ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد پلاسما دریافت کرد و این پلاسما برای درمان بیمارانی که در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند، استفاده خواهد شد.

۵۰۷۹۱۳۳

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.