11
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی:

برنامه عملیاتی نظارت بر معدن طلای اندریان تدوین شود

  • کد خبر : 9371
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۵۰
برنامه عملیاتی نظارت بر معدن طلای اندریان تدوین شود
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: باید برنامه عملیاتی نظارتی جامع بر معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان تدوین و تهیه شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد موقری در نشست بررسی مشکلات حوزه معدن طلای اندریان، بر پیشگیری از برداشت های غیرمجاز و رفع مشکلات موجود در معدن طلای اندریان در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید و اضافه کرد: بهره‌برداری از این معدن مهم باید با رعایت تمام مسایل زیست محیطی و ایمنی با رویکرد تامین منافع استانی و شهرستانی به انجام برسد.
وی، معدن طلای اندریان را ظرفیت و فرصتی مناسب برای توسعه عمران و آبادی منطقه و اشتغال مردم منطقه دانست و اظهار داشت: تأمین امنیت معدن و جدیت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در این زمینه برای انجام وظایف قانونی خود مورد تاکید قوه قضائیه است.
موقری با تاکید بر پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز و رفع مشکلات موجود در معدن اندریان، افزود: با توجه به اهمیت فوق العاده این معدن طلا در حوزه منابع ملی، باید تدابیر دقیقی در خصوص پیشگیری از سوء‌استفاده افراد سودجو اندیشیده شود.
وی خواستار تدوین سریع برنامه جامع عملیاتی مؤثر برای نحوه نظارت در روند استحصال طلا از معدن اندریان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر رعایت استانداردهای زیست‌محیطی معدن طلای اندریان به لحاظ ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه، گفت: در این زمینه باید از تجربیات استان‌های دیگر که در حوزه معادن پیشرو هستند، بهره‌مند شد و از فناوری‌های نوین نیز در راستای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز استفاده کرد.
بابک محبوب علیلو اظهار داشت: دادستانی مرکز آذربایجان‌شرقی بر تمامی مراحل فعالیت معدن طلای اندریان نظارت دارد و با اقدامات غیرقانونی و غیرمجاز در این عرصه با جدیت برخورد خواهد کرد.
در این نشست بر لزوم رعایت آئین نامه و دستورالعمل‌ها در حفاری‌ها و اصلاح تونل‌های ایجاد شده و نظارت سازمان صمت بر این امر، الزام پیمانکار به تأمین امنیت محدوده معدن در اجرای ماده ۱۹ قانون معادن، ارایه برنامه‌ها و راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و تأمین امنیت معدن از سوی سازمان صمت و نظارت جدی بر وصول حقوق دولتی از شرکت پیمانکار تاکید شد.
همچنین مقرر شد مدیریت و نظارت سازمان صمت آذربایجان شرقی بر خاک‌ها، سنگ‌ها و مواد معدنی توقیف شده در معدن فوق عملیاتی شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.