7

کاهش فرانشیز داروهای تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح به ۱۵درصد

  • کد خبر : 9577
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کاهش فرانشیز داروهای تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح به ۱۵درصد

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از کاهش فرانشیز داروهای تحت پوشش خدمات درمانی نیروهای مسلح به ۱۵ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر نوروزی گفت: با اشاره به منویات فرماندهی معظم کل قوا در زمینه خدمات‌رسانی به سلامت بیمه شدگان، بازنگری در بسته تعهدات بیمه مکمل در دستور کار قرار گرفت و در نخستین گام، مقرر شد، فرانشیزهای ۳۰ درصد یا همان سهم قابل پرداخت از سوی بیمه شدگان در تأمین سرپایی اقلام دارویی از داروخانه‌های طرف قرارداد، به ۱۵ درصد کاهش یابد که این دستورالعمل از ۹ آذرماه سالجاری، اجرایی شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح در تبیین مفاد این دستورالعمل، اعلام کرد: بر اساس این مصوبه، اگر فرانشیز داروی مورد تعهدی برای بیمه شده بیشتر از ۱۵ درصد باشد فرانشیز آن با تدابیر جدید به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و فرانشیز داروها، برای بیمه شدگان دارای بیماری‌های ویژه، صفر بوده و فرانشیز داروهایی با میزان ۱۵ درصد و کمتر از این مقدار نیز، بدون تغییر، قابل محاسبه می‌باشد.

نوروزی در پایان افزود: مقررات مصوبه فوق برای تمامی بیمه شدگان (اعم از کارکنان پایور، وظیفه، قطعی، غیر قطعی) در کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد (اعم از برخط و غیر بر خط)، با هر ماهیتی (اعم از پادگانی، نظامی، دولتی، خصوصی) برای تمامی داروهای مورد تعهد (اعم از نیازمند و بی‌نیاز از تأیید)، لازم‌الاجرا می‌باشد. بدیهی است، موازین و شروط تعهد داروها (ضوابط تأیید نسخ، مابه‌التفاوت و …) به قوت خود باقی مانده و بر این اساس، ادارات کل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان‌ها، مکلف به نظارت و آموزش مستمر در راستای اجرای صحیح مصوبات این دستورالعمل شده‌اند.

۵۰۸۳۴۴۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.