10
واکنش شورای شهر ایلخچی به انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی؛ واکنش شورای شهر ایلخچی به انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی؛ واکنش شورای شهر ایلخچی به انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی؛ واکنش شورای شهر ایلخچی به انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی؛ vواکنش شورای شهر ایلخچی به انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی؛

انتشار انواع بیماری‌ها در انتظار ایلخچی!؟

  • کد خبر : 9670
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
انتشار انواع بیماری‌ها در انتظار ایلخچی!؟
سخنگوی شورای شهر ایلخچی در مورد انتقال پسماند سه شهرستان به ایلخچی گفت: در پی تصمیمات اخیر شهرداری های هشتگانه سه شهرستان جهت طرح انتقال پسماند به ایلخچی، شورای شهر با تشکیل جلسه ای ضمن رد درخواست شهرداری برای عضویت در شرکت تجمیع و پردازش پسماند این تصمیم را ناعادلانه و با این طرح مخالفت کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جلال حق‌شناس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تشکیل شرکتی با مشارکت شهرداری های هشتگانه شهرستان های تبریز، آذرشهر و اسکو باعنوان شرکت مذکور و انتقال زباله های تولیدی این شهرستانها به بخش ایلخچی جفا در حق شهروندان بوده و شورای شهر ایلخچی مخالف این ایده و تصمیمات عواملین این طرح است.
وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم با این تصمیم سلامت و امنیت جان شهروندان ایلخچی به خطر بیفتد زیرا وظیفه داریم در راستای تامین سلامتی شهروندان همه تلاش خود را به کار بگیریم.
حق شناس این تصمیم را غیرمنطقی و غیرکارشناسی دانست و با هشدار به پیامدهای زیست محیطی گفت: شهرداران هشتگانه تازه تشکیل یافته نباید تصمیمات غیرکارشناسی بگیرند بلکه به صورت علمی واصولی برای برون رفت از وضعیت نامطلوب بهداشتی و دفع زباله های خود با مطالعه کارشناسی، بهترین شیوه، منطقی ترین و کم هزینه ترین روش برای مکان یابی پسماند های شهری انتخاب کنند تا پیامدهای زیست محیطی به دنبال نداشته باشد.
وی تصریح کرد: درصورت عملی شدن تصمیم اخیر، جز آلوده کردن منطقه و آب های زیرزمینی و تهدید سلامتی اهالی ایلخچی و روستاهای همجوار و انتشار انواع بیماری ها عایدی نخواهد داشت.
سخنگوی شورای شهر ایلخچی تاکید کرد: شهروندان ایلخچی از بابت آلودگی صوتی و هوای ناشی از تردد خودروهای سبک و سنگین عبوری از داخل شهر، به حد کافی متضرر هستند و به تنهایی همه اثرات نامطلوب آن که آلوده ترین شهر استان و شاید کشور را به دوش می کشد لذا تحمیل این آلودگی، ظلم بزرگی در حق شهروندان است.
حق شناس افزود: مستحق نیست که به ایلخچی آلودگی زیست محیطی دیگری همانند دفع پسماند زباله شهرداری های هشتگانه نیز تحمیل شود و همین قدر که در کنار این همه آلودگی ها، آلودگی های دفع زباله های روستاهای همجوار را نیز تحمل می کنند کافی است.
وی با انتقاد از تعیین مکان دفع زباله در بخش ایلخچی، آن را غیرقابل قبول دانست و اضافه کرد: چرا وقتی سخنی از ایجاد ادارات یا توزیع اعتبار می شود مرکز شهرستانها در اولویت قرار می گیرند ولی برای حل معضل پسماند شهری یا چنین موضوعاتی دیگر شهرها را نشانه می گیرند!؟
حق شناس در پایان اظهار کرد: امروز هم مشکلات ناشی از بیماری کرونا و بیماری های ناشی از آن آلودگی های این شهر را چندین برابر کرده به طوری که جهت مبارزه با آن در بحث فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های آن تنها شهری است که نمی تواند ورودی های خود بر خلاف دیگر شهرها ببندد و از این بابت درصد آلودگی شهروندان زیاد است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.