4

ابتلای۷۰هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا/ ۵درصد فوت کردند

  • کد خبر : 9737
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
ابتلای۷۰هزارنفر از جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا/ ۵درصد فوت کردند

اهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه از این تعداد پنج درصد جان باختند.

محمدحسین صومی در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» در شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگار مهر بابیان این‌که محدودیت‌های یک‌ماه اخیر تأثیر مثبتی در آمار ابتلاء و جان‌باختگان کرونایی در آذربایجان شرقی داشت اظهار داشت: در حال حاضر ۵ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های آذربایجان شرقی در وضعیت «نارنجی» قرار داشته و مشمول محدودیت‌های این شرایط است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ابتلای نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی به ویروس کرونا خبر داد و گفت: پنج درصد از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی جان‌باخته‌اند.

وی با اشاره به این‌که حضور افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری زمینه‌ای در اجتماعات خطرناک است، افزود: افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند و امرار معاش آنها با اشتغال تأمین می‌شود باید شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند، تا حد امکان از حضور افراد مسن در اجتماع جلوگیری کنیم.

صومی تداوم محدودیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری در آذربایجان شرقی را ضروری دانست و یادآور شد: برای کنترل اپیدمی ویروس کرونا؛ محدودیت تردد شبانه و تردد بین‌شهری در آذربایجان شرقی بایستی تداوم یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ذکر این‌که بیماران مبتلا به کرونا در تبریز، اهر، مرند، میانه و سراب کمتر به مراکز ۱۶ ساعته و غربال‌گری کرونا مراجعه می‌کنند؛ ابراز داشت: آمارها این‌طور نشان می‌دهد که به ازای هر بیمار کرونایی شناسایی شده؛ ۵۵۰ تا ۱۰۰۰ بیمار کرونایی وجود دارد و اگر آمار مبتلایان شهرستان اهر محاسبه کنیم ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت اهر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی بابیان این‌که اگر ۱۰۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا تحویل دهند، سهم روزانه آذربایجان شرقی در حدود ۴۴۰۰ کیت تشخیص سریع کرونا خواهیم داشت، گفت: از ۱۰ هزار کیت تشخیصی سریع کرونا سهمیه آذربایجان شرقی، یک هزار کیت تشخیصی کرونا را در اختیار شهرستان اهر قرار می‌دهیم.

۵۰۸۶۲۰۶

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.