5

تامین اعتبار برای رفع مشکل آب شرب سنندج

  • کد خبر : 9794
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
تامین اعتبار برای رفع مشکل آب شرب سنندج

سنندج- استاندار کردستان از تامین اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی برای رفع مشکل آب شرب سنندج خبر داد.

بە گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسه حفاظت از منابع آب استان به وجود مشکل در آب شرب سنندج اشاره کرد و گفت: طی چند سال اخیر شهروندان سنندجی از وضغیت آب شرب این شهر به دلیل پایین آمدن کیفیت آن گله مند بودند که رفع این مشکل با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با رایزنی‌های مفصلی که با وزیر کشور صورت گرفت توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ستاد مدیریت بحران برای حل این مسئله دریافت کنیم و همچنین یک ردیف ۹۰ میلیارد تومانی دیگر نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این امر گنجانده شده است.

مرادنیا اظهار کرد: عملیات اجرایی انتقال آب به صورت مستقیم از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج تا دو هفته دیگر اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به آبگیری سد ژاوه تا پایان اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از دلایل تأخیر در آبگیری سد ژاوه مشکل فاضلاب سنندج بود که با رایزنی‌های انجام شده و توافقات صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارتقا تصفیه خانه فاضلاب سنندج آغاز شده و اعتبار لازم برای آن نیز پیش بینی و تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: اعتبارات بخش آب در کردستان از ۳٨۰ میلیارد تومان سال جاری به ۵٨۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش پیدا کرده است.

مرادنیا بر رفع کامل مشکلات فاضلاب روستایی و سرازیر شدن آن به مخزن سدها و بستر رودخانه‌ها نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی و شرکت آب و فاضلاب استان باید برای حل این معضل جدیت به خرج داده و با زمانبندی مشکل را از ریشه حل کنند.

استاندار کردستان قرار گرفتن دستگاه‌ها در کنار یکدیگر و پرهیز از هرگونه تنش در مسیر توسعه استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به نحوی برنامه ریزی و کار شود که هرسال بتوانیم چند مورد از مشکلات اساسی استان را حل کنیم.

۵۰۸۶۷۳۲

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.