8
مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ماده اولیه اصلی تولید داروهای بیماران پیوندی تامین شده است

  • کد خبر : 9773
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
ماده اولیه اصلی تولید داروهای بیماران پیوندی تامین شده است
مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: اصلی‌ترین ماده اولیه تولید داروهای بیماران پیوندی، موسوم به «سلسپت»، اوایل هفته جاری تامین شده و این داروها در ۱۰ روز آینده وارد بازار می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، دکتر حسن آقاجانی با تایید کمبود داروهای بیماران پیوندی در روزهای گذشته افزود: خوشبختانه ماده اولیه اصلی این داروها برای رفع نیاز سه ماهه بازار تامین شده و در اختیار شرکت زهراوی به عنوان شرکت تخصصی تولیدکننده داروهای پیوندی در کشور قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بنا بر گفت و گویی که با مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی داشتم، کارکنان پرتلاش این شرکت به صورت شبانه روزی در حال تولید دارو برای رفع نیاز دارویی بیماران پیوندی هستند.
وی اضافه کرد: البته کمبود داروی بیماران پیوندی موضوعی سراسری است، زیرا این قبیل داروها به صورت متمرکز از تهران و متناسب با جمعیت استان ها و تعداد بیماران پیوندی آنها سهمیه بندی می شود.
مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ما نیز در سطح استان برای مدیریت عادلانه و درست داروهای بیماران پیوندی، توسط تعداد انگشت شماری داروخانه آنها را توزیع می کنیم.
وی گفت: برای این منظور ۵ داروخانه در تبریز  و نیز یک داروخانه در هریک از شهرهای بزرگ آذربایجان شرقی از قبیل میانه، مراغه، بناب مرند، و اهر کار توزیع این داروهای خاص را انجام می دهند.
وی با بیان اینکه کمبود داروهای مورد نیاز بیماران پیوندی به صورت مقطعی ایجاد می شود، از بروز مشکلاتی در زمینه تامین و انتقال ارز به عنوان یکی از دلایل این پیشامد یاد کرد.
آقاجانی یادآوری کرد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به کمبود داروهای بیماران پیوندی، در روزهای اخیر اقدام به واردات یک پارتی از این داروها برای رفع نیاز مردم کرده است و امیدواریم که با ورود تولیدات شرکت داروسازی زهراوی تبریز به بازار، نیاز بیماران به این داروها تا سه ماه آینده رفع شود.
شرکت داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تأسیس شد و با راه اندازی کارخانه‌ای به وسعت ۱۲۰ هزار مترمربع و زیر بنای ۲۸ هزار مترمربعی در نزدیکی تبریز و در حوزه استحفاظی شهرستان بستان آباد در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید؛ این شرکت هم اکنون بیش از ۱۲۰ محصول در اشکال مختلف دارویی تولید می کند.
شرکت داروسازی «زهراوی» همچنین به عنوان شرکت پیشگام در تولید داروهای مکمل در ایران و داروهای کپسول نرم، ضمن تولید داروهای مکمل در مسیر تکمیل سبد داروهای جدید بیماران نفرولوژی –دیالیزی و پیوند اعضا و تولید داروهای بیوتکنولوژی و محصولات دارویی فوق تخصص و ارزشمند گام بر می دارد، به نحوی که بسیاری از پروژه‌های مطالعاتی این شرکت داروهایی ست که برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.
شرکت داروسازی زهراوی، تولید کننده داروهای کپسول نرم در ایران و خاورمیانه و نیز بزرگ‌ترین تولید کننده داروهای ژل در منطقه می‌باشد، ضمن اینکه ۶۰ درصد داروهای بیماران «ام اس» ایران را تولید می‌کند.
سایت تولید داروهای بیوتکنولوژی شرکت داروسازی زهراوی تبریز با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ با حضور وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره برداری رسید و نخستین محصول دارویی آن «فیل گراستیم» برای استفاده بیماران سرطانی است.
با بهره برداری از خط تولید فیل گراستیم» در داخل کشور سالانه حداقل ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.
شرکت داروسازی زهراوی همچنین به عنوان دومین شرکت تولید کننده «کوپامر» در جهان توانست در اوایل سال ۱۳۹۳ انحصار رژیم صهیونیستی در تولید این داروی ویژه بیماران «ام. اس» را بشکند.
محصولات شرکت داروسازی زهراوی به ۲۰ کشور جهان از جنوب شرق آسیا، آفریقا و کشورهای همسایه ایران صادر می شود، ضمن اینکه داروهای «سل سیت»، «ایمینورال»، «کوگرافت»، «کوپامر» و «رواکرتان» اقلام یارانه ای و استراتژیک تولیدی در این شرکت هستند.
شرکت داروسازی زهراوی ۲۲ خرداد پارسال، تفاهم نامه ای ۲۰۰ میلیارد ریالی با شرکت داروسازی معتبر «روشه» سوییس برای تولید ۲ داروی ضدسرطان قوی با نام های تجاری «زلودا» و «ای پی آی» منعقد کرد که نشان دهنده قابلیت های این شرکت در حوزه تعاملات بین المللی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9773

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.