9
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

مجوز محدوده های اکتشافی و معادن راکد در آذربایجان‌غربی ابطال می‌شود

  • کد خبر : 9924
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
مجوز محدوده های اکتشافی و معادن راکد در آذربایجان‌غربی ابطال می‌شود
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مجوز مربوط به محدوده های اکتشافی و معادن راکد در این استان تا پایان آذرماه جاری ابطال می شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، پریسا عابدپور افزود: مطابق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن وتجارت، معادن و محدوده های اکتشافی استان که تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۸ غیر فعال بوده و اقدامی نسبت به فعال سازی این معادن و محدوده ها از طرف معدنکاران صورت نگرفته، از مدار اکتشافی خارج خواهدشد.
وی اضافه کرد: محدوده های گواهی کشف که مدت زمان موضوع ماده ۸ قانون معادن در آنها رعایت نشده و هم اکنون غیر فعال هستند، سه ماه پس از سلب حق اولویت کاشف برابر ماده ۸۳ آیین نامه اجرایی قانون معادن از طریق مزایده واگذار خواهند شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: معادن غیر فعالی که در دست بهره برداران است و اقدامی از سوی بهره بردار برای فعال سازی معدن بدون دلایل موجه انجام نشده، در صورت عدم فعال سازی تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۹ موضوع برای تعیین تکلیف در خصوص این معادن در شورای معادن استان مطرح و طبق قانون اقدام خواهد شد.
عابدپور اضافه کرد: ۸۴۷ واحد فرآوری و تبدیلی مواد معدنی در بخش‌های مختلف شن و ماسه، کانی فلزی و غیرفلزی و طلا در سطح آذربایجان غربی فعال است.
آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.
محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ‘ اشنویه – خوی’، ‘مریوان – مهاباد’ و شاهین دژ – ماهنشان’ قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.