8
فرماندار اسکو:

مشکل اینترنت روستای اسکندان اسکو رفع شد

  • کد خبر : 9982
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مشکل اینترنت روستای اسکندان اسکو رفع شد
فرماندار شهرستان اسکو گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مشکل اینترنتی روستای اسکندان با تقویت دکل و نصب تجهیزات نسل سوم 3G مرتفع شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، بابک رضی منش با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر وجود مشکل اینترنتی دانش آموزان روستای اسکندان، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشکل اینترنتی این روستا با تقویت دکل و نصب تجهیزات نسل سوم ۳G مرتفع شد.
وی افزود: با شیوع کرونا و لزوم گسترش آموزش مجازی، ضرورت تقویت زیرساخت‌های اینترنتی در روستاها با قید فوریت در دستور کار شهرستان قرار گرفت و پیگیری‌های جدی و مستمر از شورای هماهنگی ICT استان و اداره کل ارتباطات و فنآوری اطلاعات انجام شد.
وی با بیان اینکه برقراری سیستم‌های ارتباطی در روستاها، دسترسی به خدمات توسعه فضای دولت الکترونیک و ارائه خدمات الکترونیکی روستاها در دولت تدبیر و امید در سطح کلان کشور به ۹۵ درصد ارتقا یافته است، ادامه داد: ارائه خدمات ارتباطی و فن‌آوری اطلاعات به منظور فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی موثر با هدف کاهش مهاجرت از روستاها و ارتقای سطح درآمدزایی روستاییان از ابتدای دولت در دستور کار بوده و دستاوردهای ارزشمندی به‌دست آمده است.
فرماندار شهرستان اسکو گفت: با پیگیری‌های انجام شده، تا کنون ۴۳ درصد روستاهای شهرستان به تکنولوژی نسل چهارم ۴G مجهز شده‌اند و روستاهای کندوان، کهنمو، اسفنجان، باویل، کلجاه، دیزج امیرمدار، گنبرف، کردلر، خاصبان از این جمله هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۹ درصد روستاهای شهرستان به تکنولوژی نسل سوم ۳G مجهز هستند، افزود: روستای خورخور، سرای آغگنبد، گمیچی، آمقان و اسکندان از این جمله هستند که پیگیر ارتقای آنان به تکنولوژی نسل چهارم هستیم و در این روستاها مشکلی از بابت استفاده دانش آموزان از شبکه شاد وجود ندارد.
وی از احداث دو سایت جدید با تکنولوژی در روستای تیمورلو و روستای بهرام آباد خبر داد و گفت: با احتساب این دو روستا و همچنین روستای قندیلو، میزان بهرمندی روستاهای شهرستان از تکنولوژی نسل دوم به ۱۵ درصد رسید که از محل طرح USO در مرحله طراحی و تامین اعتبار جهت ارتقا به تکنولوژی بالاتر هستند؛ خوشبختانه در این روستاها نیز مشکلی برای بهرمندی دانش آموزان جهت استفاده از سامانه شاد وجود ندارد.
رضی منش با بیان اینکه کماکان تعدادی از روستاها از تلفن همراه روستایی “WLL” از جمله عنصرود، اربط، کردآباد، مجارشین، زین الحاجیلو و قپچاق استفاده می‌کنند، افزود: در تلاش هستیم تا از طریق طرح USO و تامین اعتبار لازم نسبت به ارتقای تکنولوژی در این سایت‌ها اقدام شود.
وی یادآور شد: روستاهای کردآباد، مجارشین و زین الحاجیلو دارای دیتای ایرانسل بوده و همچنین دانش آموزان از طریق اینترنت پرسرعت”ADSL” از بستر شاد استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان اسکو مقصد گردشگران داخلی و خارجی است، بر ضرورت ارتقای پوشش تلفن همراه و ارتقای ضریب نفوذ اینترنت در محورهای گردشگری شهرستان تاکید و از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا برابر سیاست دولت در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در امر رونق تولید در اولویت‌های اصلی استان قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.