7
مدیرعامل سازمان قطار شهری خبر داد؛

۴ ایستگاه عبوری خط یک متروی تبریز در آستانه افتتاح

  • کد خبر : 9921
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۴۱
۴ ایستگاه عبوری خط یک متروی تبریز در آستانه افتتاح
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: عملیات عمرانی متروی تبریز در ایستگاه‌های ۹ میدان قطب، ۱۶ میدان امام حسین، ۱۷ میدان شهید باکری و ۱۸ ایستگاه نور رو به اتمام بوده و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افتتاح این ایستگاه‌ها باشیم.

به گزارش آژانس حبری تبریزمن به نقل از ایرنا، مصطفی مولوی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های خط یک مترو با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۶ درصدی چهار ایستگاه از خط یک متروی تبریز، خاطرنشان کرد: پله برقی، مشکل اصلی  در سه ایستگاه مترو بوده که مشکل کشوری نیز است و برای حل آن اقدام به نصب آسانسور می‌کنیم.
وی با اشاره به افزایش سرعت عملیات عمرانی در مترو تبریز، گفت: در طی ۲.۵ سال گذشته، ایستگاه‌های هفت و ۱۰ به اتمام رسیده و ایستگاه هشت نیز بدون پله برقی به اتمام رسید؛ ایستگاه ۱۱ با وجود افتتاح اما فاقد سقف بود و عملیات سویل این ایستگاه نیز تکمیل شده است و در فاز سه خط یک نیز تنها حفاری تونلها به اتمام رسیده بود که تلاش شد تا از فاز سه در بهمن سال گذشته بهره برداری شود.
وی به تعداد باقیمانده ایستگاه‌های عبوری در خط یک متروی تبریز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر فعالیت عمرانی در سه ایستگاه عبوری خط یک مترو در حال اجرا است و تا پایان خرداد سال آتی، دو ایستگاه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.
مولوی با بیان این‌که بخشی از مشکلات مربوط به اتمام خط یک مربوط به تحریم‌ها است، گفت: برخی از مشکلات با تحریم‌ها گره خورده که پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۸ درصد کل خط یک اجرا شود.
وی تاکید کرد: اکنون هیچ عارضه‌ای در خط یک مترو نداریم و امیدواریم تا بتوانیم در سال‌های آتی، بهره برداری از فاز اول خط دو را محقق سازیم.
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به همراه شهردار و مدیر عامل سازمان قطار شهری، آخرین وضعیت ایستگاه‌های عبوری خط یک قطار شهری تبریز را طی جلسه و بازدیدی مورد بررسی قرار دادند. در این جلسه بر ضرورت استفاده شهروندان از خدمات مترو و استفاده از مجتمع‌های ایستگاهی در خط دو و سه متروی تبریز تاکید و مقرر شد تا سازمان قطار شهری، طرح‌ها، برنامه‌ها ، مدل مالی و راهکارهای پیشنهادی خود برای پیشبرد پروژه خط دو و خط سه قطار شهری تبریز را به شورای شهر ارائه کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=9921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.